Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gevoelig op uitlaat gebied???
#11
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zit te spinzen op een twee in een van een R65GS. Gekra bij mij op het dorp heeft die uit ex Deense legerbestanden. Vind ik zeker met Ernies voorbeeld in gedachten mooi. Jouw diameter en verbindingsverhaal kan heel veel verklaren. De DNEPR bochten zijn veel dikker en missen dus die tussenbuis. Toch weer wat geleerd.
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Dolf,

Ik rij met RVS buizen buiten diameter 42 mm en binnen diameter 40 mm

Richard
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Frank Bouwmeester', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dolf,
Goed verhaal over de verhoudingen diameter uitlaatbuis en de lengte, is daar ook een duidelijke handleiding bij misschien? ik ben namelijk niet te beroerd om eens met de slijptol te zwaaien maar opnieuw het wiel uitvinden zit niet in mijn aard. Ik wil graag de noise van de hoske auspuffanlage maar wil niet achteruit gaan in prestaties. Wat te doen?
Frank

Ook de langeslag BMW's zijn daar gevoelig op.
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'frank ', geïmporteerd van het oude forum:


Goed verhaal over de verhoudingen diameter uitlaatbuis en de lengte, is daar ook een duidelijke handleiding bij misschien? ik ben namelijk niet te beroerd om eens met de slijptol te zwaaien maar opnieuw het wiel uitvinden zit niet in mijn aard. Ik wil graag de noise van de hoske auspuffanlage maar wil niet achteruit gaan in prestaties. Wat te doen?
Frank

Ook de langeslag BMW's zijn daar gevoelig op.</blockquote></blockquote>
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Frank,

wat wil je aan je uitlaat systeem veranderen? alles in RVS of een compleet ander systeem, bv een 2 in 1 uitlaat, en voor welk type motor is het.

Richard
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'frank ', geïmporteerd van het oude forum:

Richard

Ik heb ooit een setje hoske uitlaten geprobeerd op mijn R100rs. Ik heb de carburateurs toen afgesteld. De luchtmengselschroef heb ik moeten verdraaien om hem beter te laten lopen en stationair heb ik wat veranderd. Na gereden te hebben heb ik de boegies eruit gedraaid en op kleur gecontroleerd. Dat zag er toen mooi koffie met melk kleurig uit. Maar het liep, zoals Dolf al zei "voor geen meter". Ondertussen is mijn bmw een caferacer geworden met oa. twinspark. En voor het oog en het oor zou ik graag die hoske pijpen er weer onder zetten. Gewoon standaard bochten waar ik best in wil zagen. Maar ik wil wel graag weten waar ik dan mee bezig ben.
Reply
#17
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Frank,

Waar zit de balanspijp want er zijn drie verschillende systemen voor de R100RS en welke diameter uitlaatbochten heb je?
En wat heb je aan het stationair gebied veranderd?

Richard
Reply
#18
Reactie van bezoeker 'frank ', geïmporteerd van het oude forum:

Richard,
Hier antwoord op je vragen. De balanspijp zit ter hoogte van de ontstekingsdeksel, de buitendiameter van de bochten is
40 mm. Ik heb de carburatuer stationeer iets hoger afgesteld om dat de motor afsloeg. Fijn dat je er serieus op ingaat, want
al jaren wil ik hoske dempers maar zet ze er niet onder omdat het nooit goed liep.
Reply
#19
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

frank,

je veranderd de puls in het uitlaat systeem als je hoske dempers monteerd, dit geeft als gevolg een dip in de vermogenskromme.
Door de dip eruit te halen moet je experimenteren met de balanspijp en de uitlaten te verplaatsen naar voren of naar achteren.
De balanspijp kan je verplaatsen maar je kan hem ook dicht maken of een kleinere doorstroming in maken.

Ik rij zelf met een 2 in 1, zelf gemaakt, dan heb je geen balanspijp meer nodig. Dit is experimenteel uitgezocht waar de twee buizen bij elkaar komen.

Als je geen balanspijp gebruikt moet je op hetzelfe vermogen (of meer) uitkomen wat je nu hebt. Plaats je een balanspijp dan mag het topvermogen niet afnemen maar het koppel moet onderin toenemen.

Richard
Reply
#20
Reactie van bezoeker 'frank ', geïmporteerd van het oude forum:

Richard,

Als ik de doorstroom in de balanspijp wil verminderen moet ik dan rekening gaan houden met "flow" van de uitlaatgassen. of kan ik haaks op het stukje pijp wat aan de bocht vast zit (daar waar de balanspijp omheen geschoven wordt) een plaatje lassen? En dat plaatje gaan doorboren met een steeds grotere diameter? Als ik het uitlaatsysteem aangepast heb moet ik bij het monteren van dell orto's het systeem weer opnieuw gaan veranderen?

Frank.

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)