Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Binnenkort wil ik op het zij-kuipdeel van mijn K1 een nieuwe sticker plakken ("K1-sticker"). Omdat het een nogal grote sticker is met dunne "uitlopers", acht ik de kans groot dat er kreukels en vouwen in komen. Wie heeft ervaring met het plakken van dergelijk grote stickers en wil het geheim van het kreukvrij plakken met mij delen?
Peter
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:
de oppervlakte van de kuip insmeren met zeepsop. je kunt dan eindeloos schuiven tot het goedzit, het droogt daarna langzaam op en het resultaat is perfect
Reactie van bezoeker 'Marco C. Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:
Het klopt wel, de ondergrond goed nat spuiten met water vemengd met afwaszeep.
De stikker opde klets natte ondergrond op de plaats schuiven, glad strijken met een raamwisser, dit werkt het beste, zo hebben wij hele auto,s beplakt.
Is de stikker echt groot, dan de helft van de folie eerst er af halen, en daarna al stijkende de rest van de beschermlaag gelijkmatig wegtrekken.
Als er een luchtbubbel achter blijft, dan met geduld naar de rand wrijven met de wisser.
Als de luchtbel achterblijft, gaat de stikker beslist stuk na verloop van tijd.
Veel succes,
Groetjes,
Marco
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Jan, Marco,
Bedankt voor de tips. Ik zal e.e.a. binnenkort in de praktijk brengen (eerst nog het spuitwerk van de kuip). Mochten er nog meer goede tip zijn, dan uiteraard van harte welkom.