Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
af en toe vonk R51/3
Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:

wie weet precies wat er aan de hand is bij mijn R51/3,koud start ie en als tie warm is en zet hem uit heb ik geen vonk meer,afgekoeld weer wel,ligt het aan de spoel of condesator,hij heeft 20 jaar stilgestaan en viel mij mij dat ie liep na een half uurtje,nu gaat ie gekke dingen doen en als tie loopt blijft ie lopen en hoor je nix geks,zet ik hem uit is het foute boel.
alvast bedankt
Reply
Reactie van bezoeker 'huub', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Ronald,

Dit wijst duidelijk op de spoel. Spoelen zijn nieuw te koop, in verschillende kwaliteiten (100-150 euro). Let even op wat je koopt.

groet, Huub
Reply

ik had later al zoiets gelezen ergens op het forum.
jammer dat ze zo duur zijn,opnieuw wikkellen zou dat goedkoper zijn?
bedankt voor je reaktie.
gr ronald
Reply
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:

inderdaad waarschijnlijk de spoel, maar probeer ook de condensator eens, kost maar een paar euro!
Reply
Reactie van bezoeker 'ruud pieters', geïmporteerd van het oude forum:

[Vergelijkbaar probleem gehad enkele maanden terug. R 51/3 gekocht die jaren had stilgestaan. Vervolgens de spoel eraf gehaald en naar een bedrijfje gebracht die dat door kunnen meten (zo'n bedrijfje dat startmotoren, dynamo's etc reviseert) Wel altijd de magneet erin laten zitten. Voor euro 10 alles doorgemeten (ook condensator en bedrading en geconstateerd dat spoel op sterven na dood was. Nieuwe erin en probleem verholpen)

Nog vragen? bel me op 020-6072321

ruud

wie weet precies wat er aan de hand is bij mijn R51/3,koud start ie en als tie warm is en zet hem uit heb ik geen vonk meer,afgekoeld weer wel,ligt het aan de spoel of condesator,hij heeft 20 jaar stilgestaan en viel mij mij dat ie liep na een half uurtje,nu gaat ie gekke dingen doen en als tie loopt blijft ie lopen en hoor je nix geks,zet ik hem uit is het foute boel.
alvast bedankt</blockquote>
Reply

hoi,ik heb er een nieuwe spoel en condensator opgezet,loopt als een beest!
geen klap verkeerd.
maar andere vraag,wat voor benzine gooien jullie erin,en gooien jullie er wat van die loodvervanger bij?
Reply
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:

als de koppen nog niet onlangs gereviseerd zijn zou ik er zeker loodvervanger bijgooien! de oude klepzittingen kunnen niet tegen loodvrije benzine. een keer een tankje loodvrij zal geen probleem zijn denk ik maar niet langdurig op loodvrij blijven rijden, of misschien toch de klepzittingen laten vervangen door geharde? dan heb je geen gezeur meer met allerlei losse flesjes etc.
Reply
Reactie van bezoeker 'huub', geïmporteerd van het oude forum:

Ronald,

Met de r51 heb ik geen ervaring, maar in oude BMW's die al de nodige kilometers hebben gedraaid, gebruik ik gewoon loodvrij 98. Het gaat om een BMW r60/6, r75/5 en een r50. Ook onze oude triumphs met veel kilometers op de teller rijden al jaren op loodvrij 98 en dat gaat prima. Vroeger wel eens met loodvervanger geklooid, maar dat heeft te veel bijwerkingen (tast bijvoorbeeld benzineleidingen en koperen vlotters aan).
Bij algehele revisie (m'n andere r60/6) heb ik uiteraard wel de klepzittingen aangepast voor loodvrij.

Huub
Huub
Reply

ik heb zo,n idee dat ie dat wel iets lekkerder vind een beetje loodvervanger erbij,zit vaak tussen je oren zeggen ze maar ik denk toch dat ik het effe koop.
ik heb ook een harley van 1979 en daar rij ik wel euro 95 mee en dat geeft nix zeggen ze,nooit problemen.
maar dit is een oudje en doe er wat rustiger mee en hij moet wel heel blijven.
zittingen vervangen heb ik nog geen zin in,is nooit aan gekloot en is nog toppie orgineel,ik laat hem liever dicht als je begrijpt wat ik bedoel,hij loopt nog zo mooi.
bedankt allemaal.
Reply
вмес209.2полеmirrкороWindдревRichDeepпреп(ИАЕZyliJeweиванWilllegrТютюRobeДьякIdeaИванFranRobe
РазмGeisHighGlorПавлDivaсертJeweKeepPlaiSomeAnciQuinOlieHugoAlwaWellCredPumaDiadВальRexoDiad
ОганКотиАгееGabrVoguСписHomeNeroсборНатуМихарубеИванДегтГринучасДрувFELINikiGreeZebrJeweDian
вузоJeweинстRalpУризJuliрассStanEdwaHenrКрвлMondСлепRondценнZoneZoneпринRondZoneзолорабоCP06
ОсипТрофосвяJameзначHansВыпуLittStomБрыкРечкДубонапрCarlOphuкартRudoМудрMaryCeleВетрBeveJace
МуслначаMajeVideинтеПроиSeleNardWindокруTAS0ПолеГ7991202WoodБобочернAVTOЧайвARAGхорообраBlue
RegaFaunBeadРоссмозаКитаClamжурнToyoBoscВасиRedmDysoсертTrioЛитРMensЛитРЛитРЛитРPaulЛитРШевч
ИллюПанчПышнпедаСодеШамиЭйдлуказфизиЛифаНовопбпйTanz(195Mandсемь8-39гладMichBestCarrМолоправ
CharSamuтебеЛернБродElviСтарМуллФормWumpНазаVIIIЛокаЧернавтоКульСодеопубTombпостЧибиVideVide
VideСемкWindШилоostiСМОТМоисШабуаромТопоЗемцRevoWithtuchkaseditнеор
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)