09-02-2004, 09:43 PM
Reactie van bezoeker 'Stefke', geïmporteerd van het oude forum:
Op mijn K75 RT (die ik onlangs 2e hands kocht) heeft men de schijven vervangen.
Klinknagels losgeslepen, alu gietstuk hergebruiken en met boutjes er een soort 'zwevende' schijf opschroeven.
Schijnt vrij goedkope oplossing te zijn t.o.v. nieuwe schijven (nw origineel ca 200 E).
Echter, bij mij zijn de schijven dusdanig krom dat 't echt geen rijden is; schijven zelf zijn nog vrijwel nieuw (klopt ook met verhaal verkopende partij...) maar ik denk dat 't gietstuk kromgeslagen is met het verwijderen van de originele schijf.
Heeft iemand soortgelijke ervaring??
Is mijn veronderstelling juist dat 't waarschijnlijk 't gietstuk is (zodat opnieuw alleen de 'opzet' schijven vervangen zinloos is)
Heeft iemend ervaring met de Hobyist schijven (van E 120 per stuk)?
Op mijn K75 RT (die ik onlangs 2e hands kocht) heeft men de schijven vervangen.
Klinknagels losgeslepen, alu gietstuk hergebruiken en met boutjes er een soort 'zwevende' schijf opschroeven.
Schijnt vrij goedkope oplossing te zijn t.o.v. nieuwe schijven (nw origineel ca 200 E).
Echter, bij mij zijn de schijven dusdanig krom dat 't echt geen rijden is; schijven zelf zijn nog vrijwel nieuw (klopt ook met verhaal verkopende partij...) maar ik denk dat 't gietstuk kromgeslagen is met het verwijderen van de originele schijf.
Heeft iemand soortgelijke ervaring??
Is mijn veronderstelling juist dat 't waarschijnlijk 't gietstuk is (zodat opnieuw alleen de 'opzet' schijven vervangen zinloos is)
Heeft iemend ervaring met de Hobyist schijven (van E 120 per stuk)?