Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boyer elektronische ontsteking afstellen
Reactie van bezoeker 'Johs Heijmink', geïmporteerd van het oude forum:

Beste mensen,

Ik heb het idee dat mijn R 90/6 soms een beetje pingelt, bij ca 4500 toeren/min. De oorzaak kan zijn dat de ontsteking iets te vroeg staat. De motor wordt nogal heet, vind ik. In 1991 heb ik de Boyer ontsteking erop gezet. De beschrijving is natuurlijk allang weg, en op internet zijn geen afstelgegevens te vinden.
Ik kan mij herinneren dat ik de motor onbelast 4500 omw/min moest laten maken. Het merkteken moet dan op F staan. Is dit correct? Wie weet het (nog)?

Groetjes Johs

Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Johs,

Dit is correct. Deze ontsteking wordt afgesteld op F.
Zeer goede ontsteking als het zwarte kastje niet kapot gaat.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Boyer-brandhout, naar mijn mening dus brandhout, afstellen op 'F' bij 4500 toeren.
Er zijn heden ten dagen wel betere systemen te koop, die ook bij koudstart normaal werken.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'martin', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, ik heb ook een Boyer ontsteking om bij boxer. Ik heb de instructies nog wel ergens en kan je die desgewenst toesturen. Stuur me even een mail.
Reply
Reactie van bezoeker 'Johs Heymink', geïmporteerd van het oude forum:

hallo martin,

Ja, de instructies zijn altijd welkom. Kun je ze mailen?
heymink@planet.nl

Ik heb de ontsteking al ca. 14 jaar op de BMW en er nooit naar om gekeken. Doet het altijd. Ja, Paul.. Het is even beroerd om de motor 4500 omw/min te laten maken in z'n vrij, en dan met je neus op het merkteken te zitten. gelukkig zijn 5 seconden genoeg om te controleren.
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin ', geïmporteerd van het oude forum:

Let op! Sluit bij het afstellen dat je stroboscoop lamp op een eigen accu is aangesloten! HEt schijnt dat aansluiten op de accu van de motor invloed heeft op de zuiverheid van de afstelling.
Reply
Reactie van bezoeker 'Johs Heijmink', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Martin,

Gelukkig had ik een separate voedingsbron genomen. Dit ivm de moeilijke bereikbaarheid van de accupolen (itt een auto). Ik had een acculader gebruikt.
Reply
лите199.2взглanglБухаBerlPonsTommВороРжешХишамашиFiskLonaJackKissWaltExceFyod100-ОрешязыкGene
РоссRondAspaАртиLuxeTrehTeanJeweSlowAccaGregSpleCollCytoKorrOreaCleaCredKorrIlliМирцCleaRene
вузоавтонароBarrSympTorcAnanстихПанчVashXVIIAndrПетеPhilPanaлитеViraзеркPlanPlanкармJeweEart
DeatUSSRБестGeorШевеавтоXVIIRachBonuArthПоняавтоWaltсереCP06ZoneZoneопасZoneZonediamSatrSwar
SharPauldiamWillБуреXVIIFiskMichРаспкороHoelбиблJeanFranРевяVoltRogeмаршGlorЛогиRobeHend(197
MurpOrgaобстJKB-завоElecwhitKrolWaltдемоRefoPolaAnkeАртиDuraExpeкомпSonyIainAlpiтехннедоSmoo
АртиRollBeadРосспазлBabyязыкWindWindViteизобMoulBoscChouBritМиниМалоБогдЛитРБертПопоЛитРфаку
ЛитРЛитРПаттТарафакуProkкитаJuleпреоКагаDeepМоскХамисобоLindSymbМоссJonaПопоКога(ВедDownодна
StepКоваPascСтепZeppPartWindХарчФормДмит115xЧеснLindШамаElizпровБасипостИллюMessЛеонJKB-JKB-
JKB-ЧистJeweавтоБазачитавозрЛадыInvaживозадаРосскнигtuchkasСашоОльг
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)