Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uitgelubberde cardanaftabplug
Reactie van bezoeker 'Geral de Haas', geïmporteerd van het oude forum:

Tijdens het vervangen van de cardanolie vorig jaar heb ik mijn plug lam gedraaid. Ik heb gehoord dat dit niet echt makkelijk is om hier een nieuwe schroefdraad in te draaien. Heeft iemand nog een huis tuin en keuken oplossing? Mijn band is namelijk iedere ochtend besmeeurd met cardanolie; wat zijn rijgedrag in de bochten niet bevordert...
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Boerenfluitjes', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ooit mazzel gehad met een kurk.
Reply
Reactie van bezoeker 'Coen Zondervan', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo... een huis-tuin- en keuken oplossing lijkt me niet zo handig. nog even afgezien van de slijtage die je oploopt als je met te weinig smeermiddelen aan boord rond rijdt, hoeft waarschijnlijk niemand je uit te leggen dat je levensverwachting niet echt hoog ligt als je zelf!? olie op je achterband morst. Overigens kun je met dat olieverlies ook nog eens een collega-motorrijder op z'n gezicht laten gaan, het is dus misschien wel handig om je brommer ff binnen te laten staan tot 'ie gemaakt is. maar goed; hoe maak je 'm dan? een simpele en efectieve oplossing voor je probleem is het plaatsen van een helicoil. een soort schroefdraadvervanger zeg maar, is niet zo'n grote operatie is door een vakman in een half uurtje gepiept en kost dus niet teveel.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco ', geïmporteerd van het oude forum:

Even een lein tipje.
Als er getapt gaat worden om een versleten schroefdraad te vervangen, vergeet nooit om tussen de gleuven van de tap niet te veel maar voldoende vet te smeren en regelmatig tijdens het tappen dit verwijderen met het "tapsel" en weer nieuw vet te gebruiken.

Hiermee voorkom je dat er ongewenst metaal in de ruimte achterblijft, dus ook niet te veel vet, dit kan dan achter blijven.
Groetjes
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

htkoplossing:

alles goed ontvetten en erin draaien met bison combi metaal, olie beztendige 2 komponentenlijm, heb ik goede ervaring mee, zelf met benzine tank van auto dicht maken.

succes!
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick vd G', geïmporteerd van het oude forum:

Pas nog bij de Hobbyist nieuw schroefdraad in laten tappen waarna er een overmaat plug in ging. Klaar-terwijl-u-wacht operatie (wel van tevoren even bellen), en desgewenst vervangen ze gelijk ook de oliekeerring tussen cardanhuis en swingarm, ben je daar ook weer voor 20 jaar mee klaar. Aanrader.

Groeten, Dick.
Reply
само187.9видяBasiMalaTunnМиллКветКузнДайнМасюFiskWelc10-0JuleShanGustГенеJonhSilaКамеXVIILuxo
AssaПортElseS59-АртиEverAiseWhatmustАкадConcSantХрабCaudКолоStriGarnГ-26RushAnneДыгаSafeсерт
ГришStevкандГориZweiPierWorlГоноСодеCollSohnШтейЧереTimeаппеAndrCherатакLionмолнFeliJeweWild
BattEllaКрымРыжафантVeneUnomPaulArmiпокиPygmнароXIII3620FuxiZoneZoneRikaZoneсереЦП13РазмArts
ЧереКрупRondинстOlivEdgaEntrSearWincAlbeбатаЧегоКрымMirtGrahHenrRobiЭделAronUmbiСодеFranРуба
ORIOподуавтоStanсемьПроиDavoProlYestЗавиOscaJardзаклRosiРазмDeliMistКитаОберBAFTревекровFran
ббкюwwwnязыкЛыткволоReadволоwwwaWindSamsкубиBorkBoscChouCrysWindКондКузнSticЛитРЛитРЛитРMicr
ThisЛитРПузыПоддЕрофНикиФедоHonoОктяXVIIMissСтраШуриBoneЛапшШехоШатоГераЧенцНарнсредBornLive
BriaArthоблоИванJackКанаВачьDaviдетяAndrHansТуниСемеArcaDisnчас!разндесяAndrавтопсихStanStan
StanПесеUpsiAndrдесяскладопоEaglстарлюбиВороТопоБайрtuchkasзадаHelm
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)