Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Laminar Lip K100RS / K1100RS ervaring !
Reactie van bezoeker 'Wessie', geïmporteerd van het oude forum:

Jep, ik heb vanmorgen een uurtje gereden en het is zeker beter dan de standaard ruit!
Ik heb de Laminar Lip er nog niet afgehaald om te vergelijken met de standaard ruit, maar ik weet zeker dat het beter is!

Reply
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Is er iemand met een vergelijking tussen een Verholen schermpje en de Laminar Lip? De laatste is mooier en niet verstelbaar, de eerste is minder mooi om te zien echter voor de individuele berijder in te stellen. In mijn geval zoek ik iets voor mijn K1100RS.
Bedankt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Wat ook een zeer goed scherm uit de USA schijnt te zijn tbv de K (1)100 RS is: http://www.aeroflowscreens.com/k100_1100...nsions.htm. Met verzenden etc. kom je wel op Ä 450,-
Bevestiging met klitteband onder de koplamp: dus geen boren!!
Of uit Frankrijk
http://www.secdem.fr/CATALOGUE/sommaire_...risme.html. Veel goedkoper, (Ä 129,-) maar of het net zo goed is? Geen laminar gat in de midden! (En vast boren + schroeven)
Wie heeft ervaring?

grt Tom
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Voor mijn K1100RS reed ik op een R1100RS met een MRA-rui. Deze ruit beviel mij zo goed, de R1100RS minder, zodat ik deze overplaatste op mijn huidige K1100RS. Ik rij zomer en winter woonwerk-verkeer met de K en de ruit houd mijn schouders grotendeels uit de wind. Bevestiging door 2 gaatjes te boren in de originele ruit van de K en een klemmetje dat over het flip-up ruitje valt. Als dit ruitje wordt verbogen verbuigt de MRA-ruit mee.
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb voor m'n '88 R80RT van de week bij http://www.parabellum.com/ een nieuw scherm besteld (oude zag er toch niet meer uit), heeft een nieuwe 'voet' met een opening om lucht door te laten tegen turbulentie en is in mijn geval (1.96m) maar liefts 23.5" hoog. Wordt op dit moment gemaakt en begin volgende week verzonden... Ik heb er goede verhalen over gehoord.

Verzendkosten zijn heftig maar worden door de zwakke dollar weer goed gemaakt (en eventuele BTW doe ik op de zaak ;-)).

http://www.parabellum.com/stores/showdet...=2&CATID=1
Reply
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Heb toch voor mijn K1100RS bij de Hobbyist een Verholen opzetscherm (die met twee scharnierpunten) gekocht. Mijn eerste ervaringen zijn zeer bemoedigend! Veel minder druk op de schouders en helm, en veel minder herrie. Daardoor, als mogelijk nadeel, dus ook bij hogere snelheden nog steeds relatief veel druk op de handjes. Al met al toch een grote verbetering voor ca 100 euro. Mijn lengte is bijna 1,90 m, iets kleinere mensen hebben er nog meer baat bij zou ik zo zeggen. Info www.verholen.de
Reply
Reactie van bezoeker 'Martijn', geïmporteerd van het oude forum:

Afgelopen weekend Laminar L. gemonteerd op K100RS (16V). Ben zelf 1.94 m., moet nog testrijden, maar heb goede verwachtingen.

Wat betreft prijs: incl. verzendkosten 76 euro! (inderdaad alleen in VS te verkrijgen). Zijn er misschien verschillende type ruiten? Ik las eerder iets over 107 euro...(bedoelde hij niet dollars?)
Wat mij betreft is dik 75 euro incl. verzendkosten niet duur voor zo'n mooi ruitje. Zal later nog even wat mailen over m'n ervaringen (als het niet bevalt is het natuurlijk wel kostbaar).
Reply
Reactie van bezoeker 'Martijn', geïmporteerd van het oude forum:

Nog 1 ding vergeten:
Weet iemand hoe je het orginele spoilertje van de K100RS het beste kunt afstellen in combi met de Laminar lip? Heb 'm nu zo vlak mogelijk gezet.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Martijn,

Voor zover ik het kan beoordelen, verwacht ik dat bij hogere snelheden een inclinatiehoek van maximaal 7 graden, dus aan de onderzijde lichtelijk meer getild.
Hierdoor krijg je een iets snellere doorstroming van de lucht tussen de Laminar lip en het originele "scherm".

Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Wessie', geïmporteerd van het oude forum:

Martijn:
Ik heb de Laminar Lip gekocht voor 107 euro (geen dollars), misschien hebben ze de prijs verlaagd?

Het spoilertje kun je het beste afstellen tijdens het rijden, door hem niet helemaal vast te draaien. Ik heb hem vrij stijl staan, maar voor jouw kan het wel weer anders zijn.....proberen dus.

Hij bevalt mij goed, de 107 euro ben ik alweer bijna vergeten ;-).

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, laat het ons weten !

Wessie
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)