Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
Tijdens mijn vakantie'tje in juni met vader (Guzzi Le Mans '83) en broer (Yamaha(haha) Super T
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi RenÈ,
Beetje laat ~maar beter laat als nooit?
Een originele donorbak is inderdaad een dood spoor -half Nederland afgebeld maar met wit randje is gewoon op. Wel nog een glas met zwart randje van een later model weten te bemachtigen, maar dat is meer werk om knap te krijgen als deze methode...
Omdat ik soms een ongeloofelijke origineelfreak kan zijn (en soms strontmakkelijk met andere dingen, haha) heb ik inmiddels bij mijn oom (werkt bij Fa. Kool in Medemblik) een mooi dun, en perfect rond, glaasje laten snijden. Daar hebben ze er meer kaas van gegeten als de glasboer waar ik eerst heen ging.
Om de witte rand er weer in te krijgen, heb ik met een passer uit een stikker een rondje getekend en dat heel voorzichtig uitgeknipt met een klein, scherp hobbyschaartje. Na een aantal keren proberen had ik 2 mooie rondjes. Die heb ik op het, goed ontvette, glas geplakt en de overgebleven rand wit geschilderd.
Achteraf had ik ook een blanke witte stikker kunnen kopen en daar meteen het witte randje uit kunnen knippen en opplakken ~achteraf, ja ja. De verf, zelfs de originele, hecht nl. niet zo bijzonder op glas. Omdat het aan de binnenkant zit, kan het wel.
Daarna het plastic er weer afgehaald, en voila, een mooi wit randje. Wel ietsjes breder als origineel, maar omdat ik ze meteen allebei gedaan heb, moet je al een echte kenner zijn om dat te zien! Of dit berichtje gelezen hebben...!
Daarna met montagekit het glas op de bovenrand van de tellerbak gelijmd en tot slot heel voorzichtig de rubber ring weer om het glas gedaan. Beetje lijm tussen het rubber en het huis, en het zit weer als nieuw! Dit laatste omdat het glas dunner is als het origineel, waar een metalen ring omheen zit.
Al met al ben ik er best wel een beetje trots op, haha! Het zit nu nog te drogen, als het klaar is maak ik er wel even een foto van.
Groeten,
Jeroen