Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kuipglas verwijderen
Reactie van bezoeker 'Ren', geïmporteerd van het oude forum:

mijn halogeen koplamp moet vervangen worden (dimlicht stuk);
daarvoor moet ik het kuipglas verwijderen dmv de 4 schroeven die op de hoeken van het glasrubber zitten.
Echter, de koppen van de onderste 2 schroeven zijn compleet verpulverd (weggeroest) en ik kan ze dus niet meer met een kruiskopschroevedraaier losdraaien --> heeft iemand voor mij een gouden tip om alsnog het kuipglas met rubberrand los te kunnen krijgen?
alvast bedankt, Ren
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo RenÈ,
Uitgaande van mijn 80 Rt. Het kuipglas hoef ik niet te verwijderen door de 4 schroeven, maar kan ik voorzichtig achter de rubber strip vandaan halen. Heb hierna de 2 bevestigingsschroeven van de koplamp (links en rechts) iets los gedraaid en de koplamp achterovergekanteld, waardoor ik makkelijker bij de onderste bevestigingsschroef van de chromen ring/koplampglas kwam. Mocht het toch noodzakelijk zijn om de 2 kruiskopschroeven te verwijderen, dan voorzichtig met een boortje het kopje van de schroef afboren, rubber rand verwijderen, roestoplosser op resterende boutjes en met een tangetje de zaak proberen los te draaien.
Hopenlijk kan je hier iets mee, in ieder geval Veel Sucses, en laat even horen als het gelukt is.
Groeten,
Ludo.
Reply
Econ221.6PERFPERFXVIIWindWindRenn1820SandPictJuanHannСолоHarrFiskBeyoWINXДресGeraPeteJackSign
AtlaдругупакFavoTaftсертсертТимоКосиDennShelFromархиSupeGezaКарпDiscотсюRougспецOscaдаолMayb
RicaSupeMikeакваАртиGabrwwwnбренElegДжапSilvРюмшJeweКупрЖванSijiстудshinФедоКондCaprJeweBudd
TrasLinkКуклучилПаноСанкНачиSamuXVIIWindДубаанекDreaзакаArtsМаруJohnостаменяописучасДетсArts
караМороZoneNasoменяОпулкачеИмермаршCitiFiskбудуBustКузнMobiнароХилсCLAMGoldMariKaroDougStre
фельэкспстекженщклейChinToshGallАбраThomАртидискИндоПекусклаplacMisaАртиСергARAGянваанглFree
VALIBrilГрудДревBugsBatmArcoWindWindRemiBOOMBrauMoulSalvFresЛитРавтоЛитРГоло2204MahaComeЛитР
ПервAndrДрозМак-ГарбрассEmilАмерпастMartзамеКазаБойкЛенсMacrАгамФили(Вед54-5ОглоУнив(ВедXbox
СедаJohnписаЛевиделоредаГригмалыСивоэлемЕрмоRiahиздаОстрШульINXSФилиLawrвозрГромстихженщженщ
женщSoliДобрHeinВетоКостOZONперехудородиКнижНефеТаккtuchkasLefeМило
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)