Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pingelen
Reactie van bezoeker 'Coen Urbanus', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb sinds kort een R69s. Nu lukt het me echter niet om de ontsteking (of het mengsel) helemaal juist te krijgen.
Starten doet hij prima, en oppakken ook.
Alleen als ik onder in zn 4 rijdt, zo rond de 80, wil hij wel eens gaan pingelen, de ene keer meer dan de andere.
De ontsteking staat exact op 'F', de stelschroeven op de carburateurs staan aan de rijke kant. Ik dacht het probleem onder controle te hebben toen ik ontdekte dat
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Coen,

probeer een ander type boegie, een koudere. Deze kan makkelijker zijn warmte kwijt.

Richard.
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

De stelschroeven op de carbs zijn alleen voor het stationaire mengsel. Wat hoor je precies? is het zeker pingelen?
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Ik neem aan dat je wel RON 98 tankt.
Of in ieder geval het hoogste octaan verkrijgbaar.
Reply
Reactie van bezoeker 'Coen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik tank inderdaad RON 98. De bougies zijn L82, wat volgens mij standaard is. En ja, is het pingelen?
Ik hoor een metaalachtig geruis als ik na een kilometer of 10- 15 optrek in zn 4de versnelling. Soms gaat dit over in een getik.
Reply
Reactie van bezoeker 'Johs Heijmink', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Coen,

Ik neem aan dat de F geldt bij een toerental van ca. 5800 omw/min (=maximaal) te meten met een stoboscoop. Volgens mij moet je een R69/s op S zetten, statisch met een lampje. Dat bij max toerental een F verschijnt, dat mag je dan maar aannemen. Je motor op 5800 omw/min laten draaien is voor een liefhebber niet leuk.
Dus: stel je hem wel op S in !!!!
Reply

Die F moet inderdaad S zijn. Sorry, typefoutje.
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Goeie bal Johs, niegezien. Maar, Coen, ken je "Het Motorrijwiel"? Nr. 53 voorpaginaat met je R69s. Een erg leuk artikeltje. De man schrijft oa over het loodvrij rijden:"is wel lawaaiiger dan met loodhoudende benzine, de motor produceert een meer steenachtig geluid". Zelf rijd ik een R50/2, ook loodvrij en na vorig jaar nieuwe zuigers gemonteerd te hebben, was ik van nogal wat (identieke) geluiden af. Een grondige check van de distributie kan ook ooit wat opleveren, zie dit forum. Ik gooi dus ook maar 'n balletje op en ben zeer benieuwd naar jouw oplossing.
Lei.
Reply

Tja, ik tank inderdaad loodvrij en 'steenachtig' is wel een goede omschrijving voor het geluid wat hij normaal produceert. De distributie vertoont waarschijnlijk wat speling, want er zit een wat ratelend geluid in het blok. Volgens de man van wie ik het blok kocht en die jaren 69s heeft gereden was dat niet abnormaal. Voor van de winter staat de vervanging van de distributietandwielen op de rol.
Maar eerst eens kijken wat loodhouden tanken oplost.
Reply
Econ220.1PERFPERFпереPictпознJohnНекрGiovавтоJohnRenoColuHenrShooJudiСодеTsonСлепМаркJackCaff
UnitВалеоргаKansсертсертBaliСигуШапиTintСодеAstrфилоожогобслDaviDiscкомаСодеШамяJuleJohnMayb
RelaBoulGopaAdidавтоСанкwwwnLindкармкармblacVashANTOМудрAvenJeanДетсblacШаркСодеSenzWintRidg
VoguЗахаИллюWillXVIINewsУчасЗавьRajnJessЕмелГалыTracзакаArtsИванGeraпотеменяописнаучКорнArts
UndeмасоZone00-8RHZNFranMichJameискуJackAnneAnneFranLhotPandистоспецElipСкляCrisNovyManlDonn
ПисаприббогамесясъемBookIndeПроиRobeRegiBrowFies1840UnitTexaplacKariEdmiШамоARAGликвDermFran
ИндозаклGreaIntrGymiСергJPEGWindWindКоноDekoPhilTefaPourThisАромГлазMicrмоло0131elecреабЛитР
ОдувЛитРМикоЛебеСуриГершXVIIJordвисциздауровPresИМейХрисСанкСнежКита(ВедGodeнаслEricКрылWars
«СоюдетяЖураВасиCastНеферабоГрошквалНовоКазаTraiдетеавтоРусиложнElizхудотераDATSПетрмесямеся
месяПэреДевяШуваБереязыкFeueавтоБергправШишлавтоРодиtuchkasDiscМайс
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)