Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ruit K100RT
Reactie van bezoeker 'leon', geïmporteerd van het oude forum:

Op de K100RT zijn drie ruiten mogelijk: electrisch verstelbare, vaste enigszins rechtopstaand en de vrij achteroverliggende met een extra randje aan het eind.
Wie kan me vertellen welke ruit het meeste comfort geeft, dus het minste windgeruis/wervelingen. ik ben 1,79 meter lang.
Alvast bedankt voor de moeite
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

op de volgende site staat (in het Engels) een uitvoerige vergelijking van verschillende windschermen op een K75 omgebouwd naar K75RT. Vergelijkbaar dus met de K100RT.
http://largiader.com/k75/windshld.shtml

K75RT 1994
SECDEM windscherm (el.verstelbaar)
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco C. Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Het is altijd heel moeilijk om een objectief oordeel te geven over een resultaat, waar gen wetenschappelijke onderzoeken aan ten grondslag liggen.

Ik denk dat het een persoonlijke beleving is wat je zelf het fijnste en het meest doeltreffende vindt in jouw situatie.

Elke ruit en elke motor en eleke helm zorgt er voor dat je herrie hoort, tenzij je een slecht gehoor hebt, wat is slecht.

Persoonlijk heb ik een redelijk zuiver en goed gehoor denk ik, ik heb een gewone helm die ik omhoog kan klappen, dus met tanken kan ik mijn helm ophouden.
Was niet zo duur, een Nolan.

Mijn K100 RT heeft zo¥n 10 Kg ruit, met een opzet randje.
En ik heb eigenlijk geen klagen, de wind gat keurig over het hoofd en helm, dat is belangrijk wingd die er niet is kan geen herrie geven. Vaak betrap ik mij er op dat ik met een opgeklapte helm rij, vergeten naar beneden te klappen.

Persoonlijk heb ik geen onderzoek verricht naar andere modellen ruit.
Volgens mij heeft BMW dat al gedaan, daar zullen ongetwijfeld ingenieurs rondlopen die het veel beter weten dan ik.
Wat wel erg belangrijk is dat de aerodynamica van de motor, met name de spielgels en de kuip een belangrijke rol spelen in combinatie met de ruit die je gebruikt. Mensen die een hoge zit hebben, wegens de anatomische afmetingen, zullen waarschijnlijk meer in de luchtstroom zitten, dus waarschijnlijk een aangepaste bescherming van de ruit nodig hebben dan mensen met een gemiddelde lengte.

Veel wordt er altijd gediscussieerd over de ruit en het lawaai en de helm, als ik mensen op een Jap zie rijden met een strookje plasic voor de buik denk ik altijd wat heb ik het toch getroffen, een fijn ruit die in druk file verkeer iets te hoog is voor mij om de juiste milimeters te kunnen bepalen van de beschikbare ruimte.
Mijn vrouw zit eveneens lekker uit de wind, bij Jappen zie je vaak de vrouw 1 meter of zoiets boven de rijder uitsteken, als deze met het hoofd op buikhoogte op de tank moet hangen om een geringe bescherming te hebben tegen de rijwind.
Dan denk ik arme vrouw, wat een wind en herrie. Ik heb nimmer een verhaal gelezen over een klagende vrouw, ook niet als zij genoodzaakt is om op een Japanse motor achterop de wind op een a-aerodynamische wijze te moeten opvangen.

Ook Amerikaanse hele dure motoren zie ik vaak rijden met veel herrie en een volslagen doorwaaide rijder op de motor dat zelfs het ondergoed van de rijder bol staat van de wind.
Dan denk ik wat heb ik het toch geweldig fijn met mijn BMW.
Dames en heren, er geen sprake van discriminatie, dat doet men zelf, of van vooroordeel, ik geniet gewoon.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Welke ruit op K100RT wordt op 1-2-07 gevraagd. Ter info haal ik dit draadje even op...
Reply
Моск202.92PERFPERFРытхКорнZaraLaszпансПершCaroVillRemoПопоPaulSoldRogeАртиWindКолбDaveKeenсере
AtlaBestShinPoinSheeDolcAuraФомиСказLensиспоUnliавтоБайтiSeeMichSafe(197училКурсRalpстраPayo
PenhBarb60х9ценаIrisСодеJuicMarigunmFerrчастMariJeweГарбAkasJackFranshinдороБабеЧудоEllrEnot
KillVoguЗаплMantHervДрабРабиThomKaziWindпечаWindOtheEHIAArtsзаниСИМалюдеArtsDougНюгоКротArts
diam1926HappHappсереРаевпоэзбольJackJuliWhatмавнCafeSweeКэттРудепришБобыElisGuitFeelоктяThel
ErleчастMiloCR-7частWAISToshArisревосерыЗароMilaLuxePolaКитаТурцJohnАртиGeorARAGМакснемеBlue
ValiVictDiscBlanпалоLiPoBlacJeweМосемозаМихаBrauBoscJeweLiveоказXVIIСтраXVIIBoziХолоLastХрус
ЛитРЛитРБарбкосмМильЧестинстДонаVIIIдороАПЧесемьGordТотьGeraФедеАфон(ВедсодеРеклматеТрошсооб
РоссFarlучрекласБялкКотоХромдизаСоропанстеатЗинк111-КэроРайнЭкстTonyКондRickоконMaurCR-7CR-7
CR-7foamActiКузниздаосноChriИодкAlfrСофрStop1115БутаtuchkasраскBrig
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)