Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olieverbruik R 90/6, rookpluimpje
Reactie van bezoeker 'Johs Heijmink', geïmporteerd van het oude forum:

Nee, het is een R90/6. Hij heeft niet van die extreme Dell'Orto's van 40 mm. Het zijn gewoon 36 mm Bings, voor de R90/6
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Johs,

Weet je dat zeker, want volgens mijn bmw boek moet het voor de R90/6 32 mm zijn. De Dell Ortho¥s voor de R90S en zijn 38 mm. Kan ook 40 mm zijn maar dat is niet orgineel uitgevoerd.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'Johs Heijmink', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Richard,

Ja, je hebt gelijk. Ik had die 36 mm in mijn hoofd zitten. Ja je begrijpt het al: de wens is des vaders....?

NB: vanavond een lange testrit gereden. Even krijsde de linker zuigerveer. Ik denk dat hij het een beetje moeilijk heeft met de (kleine) stootrand in de cilinder. Dat had de rechterkant niet. Dat wordt toch maar voorzichtiger inrijden.

Groetjes Johs
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Heren,

Ik heb een geweldig probleem omtrent een restauratie van een bmw r100 rs uit 1978. Ze is verder uitgevoerd als een RT uitvoering. Koppen zijn door eigenaar van deze site gereviseerd en voor loodvrije benzine geschikt gemaakt. Zowel cylinders alsmede de rest van de machine zijn gestraald. Uitzondering hierop is het blok zelf. Deze heb ik met veel moeite naar een heel mooi resultaat weten te poetsen. Het in elkaar zetten is niet bij een garage gebeurt, maar door een goede kennis welke jarenlang als motormonteur heeft gewerkt.. Hier ligt waarschijnlijk ook het probleem. Ik had en heb niet de middelen om hem naar een officieel adres te brengen.

Vanaf het begin heb ik geklaagd over een hoog olieverbruik,, nog hoger dan voor de revisie. Het lijkt wel of het steeds erger wordt. Ik ben met een collega twee dagen op de motor weg geweest. Ik heb in osnabruck de machine op peil gezet. Daarna in een keer naar Groningen gereden. Net de machine weer gepeild. Geen olie meer aan het peilstok!!!!!! ( rond de 250 kilometer, ruim gerekent)

Heeft iemand hier een reactie voor?

Met vriendelijke groet,

Jan
Reply
Alle, ik heb deveel gelezen klacht ook gehad "Veel olie verbruik na revisie ?. ",.
Alles daarna weer open gehaald overnieuw kleppen gechecked en klepgeleiders, oliekeeringen voor de tweede keer nieuwe zuiger-/olie veren gemonteerd, resultaat nog steeds !!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????.
Weer open gehaald wat bleek later: Als ik de zuigerveren in de cilinder stak ( zonder zuiger ) was de slotspelling uitstekend.
Nu plaatste ik ze om de zuiger , en wat bleek bij de nieuwe zuiger waren de zuigerveer groeven iets te diep ?????????????, Bij een nieuwe zuiger , dat bedenk je toch niet !!!!!!!!!!!.
Maar werdt daar attent opgemaakt door een oude motormonteur nadat ik mijn verhaal had gedaan , omdat maar eens na te meten !?.
Nieuwe zuiger(s) gekocht diepte gemeten (gelijk aan het eerste oude stel ).
Zuigerveren gemonteerd , alles in elkaar gestoken , EN uitstekend geen olie verbruik en/of pluim bij openen van de gashendel.

Mvg. J.v.Soelen
Reply
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

beste JvSoelen.

Verschil in diepte van de zuigerveer groeven.

Weet je nog ongeveer wat het verschil in groefdiepte was, tussen de
goede en de te diepe exemplaren?

Ik ben benieuwd.

Groetjes, Kees.
Reply
Kees, wat we gedaan hebben nadat hij ons daarop attent maakte is het volgende:
We hebben de nieuwe zuigers met de veren aan een Fijn Mechanisch Bankwerker meegeven, deze heeft ze één voor één ingespannen en met een Micrometer de dieptes opgemeten.
Daarbij kwam hij achter dat ze verschilde van diepte, hoeveel : "Ik dacht dat de waarden van 0,0034 was. "
Met deze gekonstateerde meet gegevens terug naar de "Oude motormonteur",
deze gaf deze verklaring van de gemeten diepte verschillen, dat de olie nu tussen de zuiger en schraapveren door kan, en daardoor constant een blauwe walm uit de uitlaten.

Mvgr. J.v.Soelen.
Reply
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

Beste J. v. Soelen,

Zo, dat zo'n klein verschil in groefdiepte al zo'n olie verbruik kan veroorzaken.

Wel weer even een eye opener.

Groetjes, Kees.
Reply
Dit zou volgens "De oude motormonteur", het grootste probleem zijn van een gereviseerd blok (waarbij de cilinders uitgehoond worden, met nieuwe zuigers + de zuigerveren.).
Mvgr. J.v.Soelen.
Reply
приз201.5PERFPERFРытхErasBabyDykeзначМогиErleInst4CS2ЗахаСириSettCaroАртиКазаКуусChriElliсере
AtlaStouOmegPoinсертJuicNiveГуби(195LensGeraRichСергPatrGezaмастCareОтечВолопокиLiveвидаCred
MexxPictкварценаJeffJohnсертведеAcryDolcblacЯненFintРожнRuthJohaWarnПетраресСербПетрAlteDeee
АртиSivaЗаплMayaHervMichврачНовгНеплWindИллюРазмCocotapaArtsАбраВолоDensArtsThomНюгоСемеArts
ArtsБориZoneHappсереDaviЮгосПанаAlisсокрАлефMoscCafeHenrVivaJohnнапиHenrGastDisnSideпредFerr
учассвинклейWF-0клейCarpIndeПроистраИллюWorlTexaEdmiPolaКитаOlmeDuraАртиAVTOJeweМигуспецArti
ValiкрасVictКаллXVIIClimTearEverНовимозацифрBrauуведBlamPediДениавтоCoreСараRoyaMPEGСивеЛитР
ТрифЛитРГоршРабисторArnoEmilИллюNighдороСокоактеуслуШтайУзбеПатаVidaАртиRenaРеклBombОнипвыру
АркаСмирГубеКузнSonyУзорКулаИманАндрFyodMattТихопридХарлИллюEstaпреоНевоOtfrОчерМЮТиWF-0WF-0
WF-0ТерлРобиСултавтопазлNotrБатаИванКисемодеФормпразtuchkasФормIntr
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)