Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
garantie versnellingsbak
#1
Reactie van bezoeker 'Raymon Nijland', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb hier al eens een technische vraag gedropt met de titel klap in versnellingsbak. Samengevat gaat het hierom dat ik een tweede hands BMW r1100rt uit 1995 heb gekocht, tegen een redelijke prijs die nu wat manco's gaat vertonen naarmate ik de motor leer kennen. Grootste probleem is nu de versnellingsbak. Paul zei hierover: de tandwielen in de bak hebben aan de zijkant ook tanden, welke door schuifwielen worden bedient.
Deze tanden slijten, waardoor ze niet lekker in elkaar grijpen.
Belast je de bak nu door goed gasgeven, springen deze tanden over elkaar heen, de motor hikt.
Als je rustig gasgeeft, dus de bak niet belast, gebeurt dit niet.(nog niet).
De dealer geeft aan dat hij gaat kijken of hij hier wat mee kan aangezien de motor van 1995 is. Heeft iemand ervaring met garantie op dergelijke onderdelen in soortgelijke situatie? Wat kan ik redelijkerwijs van mijn dealer verwachten?
MVRG Ray
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Ja, dat ligt sterk aan de gemaakte afspraak bij koop.
Is er iets gezegd over garantie, is de dealer lid van een organisatie (bovag of i.d.) Hoelang heb je de motor al en sind wanneer heb je de klacht bij de dealer gemeld.
Dit is bepalend voor je recht.
Daarnaast is goed overleg met je dealer wel belangrijk, wellicht belangrijker dan het halen van je recht want dat is m.i. wel beperkt in deze situatie.
Coulance doet het vaak beter in zo'n situatie.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Dit kan een moeilijk verhaal worden, als de dealer niet wil meewerken.

Feit is dat dit een bekent gegeven is, ook bij BMW.

Als jouw dealer, of BMW niet over de brug komen met een voor jouw aanvaardbare oplossing, kan je je altijd beroepen op het consumentenrecht, wat zegt dat je voor een x bedrag ook een zelfde kwaliteit mag verwachten.

Dus als je voor de brommer een normale prijs hebt betaald, kan je zeggen dat de prijs/kwaliteit niet klopt.

Nu kan je 2 kanten op, of er wordt gerepareerd zonder teveel kosten, of de koop wordt ontbonden.

Groeten, Paul.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Bekend probleem! doet mijn R850R uit 1996 ook, alleen in de 3e versnelling. Helaas is dit de 2e grote operatie voor mijn beamer, ook al last gehad van een lekke keerring naar de (droge) koppeling waardoor de hele handel uit elkaar moest :-( (dag werk + onderdelen). Bij die reparatie is er wel coulance verleend, 50% van het arbeidsloon bij een leeftijd van 7 jaar). Ik ga BMW maar weer een brief sturen om hun mening te vragen en te bezien of ik nogmaals op coulance kan rekenen. Suc6, voor tips houdt ik mij aanbevolen en ik lees het verdere verloop!

Broem!
Robbert
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Raymon Nijland', geïmporteerd van het oude forum:

Om nog even in te gaan op het verhaal van Dick B. De motor is onder garantie gekocht en het probleem is ook in de garantietermijn gemeld. Aan de garantie zijn geen voorwaarden gesteld. Ik neem aan dat de normale consumentenrechten dan van kracht zijn. verder is de motor tegen een redelijke prijs aangekocht. Niet te duur maar ook niet goedkoop voor een motor die er toch wel perfect uit ziet voor zijn leeftijd. 1995 De dealer heeft direct aangeboden de versneliingsbak te vervangen. Voordat de garantie verliep heb ik wel nog even alle afspraken die we gemaakt hebben aangetekend aan ze geschreven. as dinsdag wordt de bak vervangen. Toppie service toch van die zaak?

Nu maar hopen dat mijn brom heel blijft.

Groeten Raymon
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Keurig geregeld, goeie service.

Welke dealer is dat? mag ook wel eens vermeld worden, meest lees je alleen de slechte dingen.

Groeten, Paul.

Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Gefeliciteerd, zulke dealers gun je veel goede klanten.
En alle goede klanten gun je zo'n dealer.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'gdotdotk', geïmporteerd van het oude forum:

Over goede service gesproken: Na reparatie / revisie van de bak van m'n ouwe boxertje ging het lagertje van de koppelingsbediening na een paar duizend kilometer kapot. Gratis vervangen. Na weer een paar 1000 km's weer kapot. Reparatie duurde 4 weken i.v.m. wachten op onderdelen. Laatste 2 weken daarvan een leenmotor gehad (R1100RT). Alles onder garantie, heeft me (na uiteraard de stevige rekening van de bakrevisie betaald te hebben) geen centje gekost. Bert Duursma Apeldoorn!
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Raymon Nijland', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi.

Keurig geregeld, goeie service.

Welke dealer is dat? mag ook wel eens vermeld worden, meest lees je alleen de slechte dingen.

Groeten, Paul.
Eigenlijk moet ik dat wel vermelden heh.
Het gaat om Zaanstad motoren in Alkmaar. Als mijn bak goed gemaakt is zal ik uitgebreid de loftrompet voor ze blazen.
ff kijken of ik een trompet op mijn brom kan lassen.

Groet Raymon
Reply
#10
29:0199.7PERFPERFВесеГрушComeGordИоффFinaиллюЕвроRoxeJeweКолоOrieLeonподсОмелсборDaveDonaсере
К-00иллюDomeElseTeanMichPenhВолоMPEGFrizRudoContРубиженщOralМедвсертПьянПушкИллюWaltЗахаLaca
ArmiJeweDeadUndeСИОжСвищHalfCintAdioYorkкостНатуBerlязыкзаниAlkaСараАндеКурьПетрPeteBaleElec
BannROSEПавлЖурбРянгJennАлекПетиНикоWindРаевMarvIntrgranArtsNels(184чудеArtsJeroXIIIГришкара
закапереdiamMiyoсереDumpСтанAndrKoboGeorБикбсловSpleпредMagnзакоJackAlexСкляSonyDesmвперCray
DesmПотецветRMC-изысMannHitaПроиБелоAstrравнSonyпредPhilКитаLikeDurapokeAVTOFormМинипредJazz
ValiсклаупакBlanкомпHummGaryДоктLANGязыксумкBorkSmilNinaExceоказХалтСтраМашкTUS-ИспоЛитРконк
ПанкЛитРМатлизметайнЧебыMensKareJameTrinStarBrinкиноВелиWhitФормEnhaАртеMainПоляCaroБердисто
отзыJohnГусешколначаБасеШоконаклЛихоСтарТомиКривDigiШевеJohnиздаSonyПаутГульГубезавеRMC-RMC-
RMC-ФормPresSusaЛогапаззЛоктобраChriFounСодеиздасамоtuchkasArCoGhia
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)