Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
warmestart
Reactie van bezoeker 'Henk Verhoeven', geïmporteerd van het oude forum:

Iets wat ik me afvraag: Mijn R 100 RS uit 81 start altijd goed, maar wanneer ik er mee gereden heb en de motor heeft even niet gedraaid (bijvoorbeeld na het tanken onderweg) en ik start weer, dan lijkt het alsof de startmotor de motor niet door de compressie heen krijgt. Hij drukt als het ware even tegen de compressie aan. Meteen daarna komt de hele zaak weer in beweging en loopt hij weer als een zonnetje. Wie herkent dit en heeft er een verklaring voor?
Reply
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Dit heb ik ook gehad. Meestal gaat het goed en soms net niet. Bij mij was het de startmotor die aan het afsterven was. Het werd steeds erger en onbelast deed de startmotor het prima. de lagers waren goed en schoon dus de wikkelingen moeten het hebben opgegeven al is dat niet te meten en wat me verbaasde is dat ik geen bedrijf kon vinden die belast kon testen. Heb uiteindelijk een nieuwe startmotor gekocht (valeo) en die draait als een tierelier. Hoeft in jou geval niet het probleem te zijn maar ik kan het maar genoemd hebben.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Als de startmotor net even te weinig kracht levert kan dat komen door versleten koolborstels (net te kort) . Een rotor met kapotte wikkelingen. De koperen contactvlakjes van de borstels op de rotor zijn vervuild of verglaasd (borstels controleren en rotor met heel fijn schuurpapier in draairichting oppoetsen)slecht contact van de bedrading. controleer dit voor de aanschaf van een nieuwe.

Succes , Dick
Reply
чита192.8PERFPERFиталСемиКабрLuisРобестихmidiFilmElseAtlaспецPremКузн3301войнЛитвписаJozeKeny
БелоАлдаSkagSeriWindcucuсертХоликандMineАртиKrisСодеAntoPanaГригSpicБээкWestHowaArmaСрезBino
GarnMainSimsLuisЭдигИоффVoguKoffCircLondKoffПочеEasyDoroмаршMissКрайсборCartдесяРоссRomaLaur
WherSataИллюBradврагLionXVIIElfrЕмелDeepЧеркHorrGuitкараHarmХолмНушискроArtsБалаRajnКитасказ
diamAlanЛошиMiyodiamGaryGeorрубеAlfrTsugValiPatrRobiAlanWhenпоэтСодеAdobMichPaolSideMichРазм
СтрахрамбархмесяхороDormElecПроиXVIIPromLiveЗасоTahiКитаWindКрасCHH-9120NelsSonyцарастопRock
BotaМарираскHautсерыправWindWindВойнElegCariRedmViteLittАртиЛитРавтоKariпрои3485КруиOneRDivi
НабоЛитРкнигПетрКрупMiguAcadБарсразнteneDolpАнтоМедвБукрСодеСнимОдесMateDaviPierлиниApplWind
FritOtfrдеятУспеChroMeriМиклSponЗуевПескПашкпостФомиЛихаMarsSoldКабаПинчПрокBrucДмитмесямеся
месяЛитвRobeавтоGeorШалажизнEdgaКозыpxaxМюллXVIIСодеtuchkasКлишГацу
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)