Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Raymon Nijland', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb sindskort een 1100RT uit 1995. Wat me opvalt is dat ik bij stevig doortrekken een klap voel in de versnellingsbak. Net alsof er een ander verzet wordt ingezet zonder te koppelen. Dit gebeurd zo rond de 5000 tmp. Als ik rustig rijd heb ik er geen last van. Ik heb nog 1.5 mnd garantie, dus wie weet wat er loos is? Groet Ray.
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Ik neem aan dat dit een R-RT model is?
Dit is een bekend verhaal bij de oudere boxers, betekend een bakrevisie, of vervangen.
Als je nog garantie hebt, meteen terug, en laten repareren.
De beste oplossing is een nieuwe bak (modeljaar M98), Reviseren blijft een lapmiddel, en gaat ook weer stuk.
Zo is mijn ervaring een aantal jaar geleden met een '93 RS.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:
Een correct advies, terug brenegen en laten repareren.
Wat het is moet de leverancier maar uitzoeken, die heeft de verantwoordelijkheid voor herstel.
Bij problemen lid worden van de Algemeen Nederlandse Wielrijders Bond (ANWB) en laten uitzoeken, een soort arbitrage. Dan heb je een fijne motor, waar je voor hebt betaald.
Succes,
Marco
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Dit is echt een bakprobleem, de tandwielen in de bak hebben aan de zijkant ook tanden, welke door schuifwielen worden bedient.
Deze tanden slijten, waardoor ze niet lekker in elkaar grijpen.
Belast je de bak nu door goed gasgeven, springen deze tanden over elkaar heen, de motor hikt.
Als je rustig gasgeeft, dus de bak niet belast, gebeurt dit niet.(nog niet).
Je zegt dat de monteur het niet waarneemt, dat is dus nog steeds het zelfde lulverhaal, je krijgt de indruk dat je de eerste bent.
Lees de internationale fora er eens op na, nix nieuws.
Groeten, Paul.