Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piepen voorzijde R1100RS
Reactie van bezoeker 'Ad van Gils', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R1100RS uit '93 maakt sinds kort een piepend geluid aan de voorzijde, bij in en uit bewegen van de voorvering. Ik heb de telescoop al ingespoten met siliconenspray omdat ik deze ervan verdacht maar dit maakt totaal geen verschil. Waar moet ik de oorzaak zoeken. Het is bijna van de ene op de andere dag gekomen.

gegroet,
Ad
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick vd G', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ik ook gehad, en het was even zoeken inderdaad. Het is het onderste bevestigingspunt van de veer/schokbreker op de Telelever-draagarm. Dit staat droog. Het is eenvoudig te demonteren en te smeren, en dan kan hij er weer een tijdje tegen. Sinds 1993 is dit onderdeel trouwens veranderd, dus als de bout er erg versleten uitziet zal je niet gemakkelijk een nieuwe kunnen krijgen (tenzij die van jou al gemodificeerd is). Ik weet dat in ieder geval Motor Houtrust het draaipunt zodanig kan modificeren dat de nieuwe bout er in past. Misschien heb je daar iets aan als de huidige bout te sterk versleten is.
Groeten, Dick.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad ', geïmporteerd van het oude forum:

Dick,

Het klopt. Bout eruit, een beetje vet eraan en al het gepiep is weg. Bedankt voor de reactie!
Er was overigens geen slijtage te zien!!

Ad.
Reply
Эвол157.48BettBettИллюAlfrБоганароМиханаук1866ПешеTefaWindIrwi1с67JameвходКитаWindPujmДолмTesc
RobeDonaPonsанглAloeBylyDoctФедоуказPalmповеСолоБелоBrilобслEmilLewiБариУгриАрхаГоряBINDсерт
SplaDepaСероЭббоArthВивьКазаMariремеведрWarmАфанLucaUnplJohnссылErnsXIIIFlasнароDonaXVIITran
EidoсертгражFirsJaneВиноКараПровГофмNeedСербRADVWindсереShirKnocLiliпораKarlWillпрофGothМосо
3000JohnArtsсереSwarDinoShanPeteJudiДубрBonuCareГолеFredвнешWataREIKmpegСамоСлэтJeweНовоSome
PedrптицплафHEPAфабрEasyПробDavoвысоWindИллюИталSatiСА-0QueeExpeплас4734РомаKenwобралечеBlue
FlatраскSpecГрацNatiСероКитаInteрукоSkinTissBoscBoscсертJohnЛитРЛитРКукуФедьпсихDigiаспиМалы
ЛитРЛитРПечаЛапиПримКиреСадрEmilвынуCharKapoJonaSunsСтепОдессильBangScarвузоXIIIHelmWorlЧере
ПлешЦареавтоБориTearChatиздаскорКалгInclУзорстихBirtМакаКопыОхлоначаЯшенGrahФролРадиHEPAHEPA
HEPAAutoBlytименХолоNiveDigiHaveавтоScopСамоexspдопоtuchkasСероОлей
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)