Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:
Regelmatig komt het voor dat tijdens de hele rit mijn K1100lt uitvalt als ik de rem bedien ( voor of achter of beide tegelijk). Eerste licht het accu lampje even op en daarna gaat het Display met lampjes uit. Als ik dan de startknop bedien slaat hij gelijk weer aan en kan ik gewoon blijven rijden. Bij een volgende rit werk allles zoals het hoort. Op dit moment dus niet erg handig als je bij een stoplicht aankomt en voor rood afremt en helicht opgroen spring voor je stil staat.
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Staat je stationair toerental misschien te laag afgesteld?
Ongeveer 950rpm moet dit zijn.
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
Gaan er geen zekeringen stuk ??
Als het acculampje even oplicht kan dit komen door een te laag toerental (zie vorige reactie) of door een kortstondige sluiting of slecht contact. Het feit dat het display uitgaat geeft te denken aan een slechte massa verbinding of kortstondige kortsluiting.
Kun je wel weer starten met de rem aangetrokken of ingetrapt zodat het remlicht brand ???
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:
Je kan direct na het afslaan gewoon starten ik heb nog niet kunnen testen of ik dan met de rem aangetrokken kan starten de laatste 4 dagen dat ik hem heb gebruikt werkt het goed. ( wordt vervolgt)
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:
Vandaag deed het probleem zich weer voor. Als je de rem aantrekt wil hij niet starten de lampje gaan geheel niet aan. Pas na het kort bedienen van de start knop gaan de lamjes weer aan. uit een aan zetten van het contactslot heeft hierop geen invloed. Waarschijnlijk zal hij het vanmiddag weer goed doen.
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:
Noodstopschakelaar even demonteren en schoonmaken
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:
Het was zeker nodig om de startschakelaar/noodstop uit elkaar te halen (zwaar vervuild). Wel makkelijk te doen schoefje los maken en de schakelunit heb je los. dan het borg veertje aan binnen kant verwijderen en de start/noodstop knop kun je er uitpakken. FF schoonmaken en met zuurvrij vaseline weer in elkaar zetten. Bij het los nemen van de massakabel van het blok ( omsluiting te voor komen) geconstateerd dat deze ook roestig was dit tevens ook gereinigd en met vaseline ingesmeerd. Het resultat moet nog blijken want het gebeurde niet elke rit.
Een ider bedank voor de tips!!!
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:
afslaan na afremmen en bij het intrekken van de koppeling duidt vaak op een te arm stationair mengsel.
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:
Als je de koppeling in knijpt blijft hij altijd lopen het is echt een ractie op het bedienen van de rem hendel (electrisch verschijnsel). Ik ga nu eerst weer een weekje rijden om te zien of het na hetschoonmaken van de schakelaar het euvel verholpen is.