Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kromme remschijven
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo BMW vrienden,

Ik heb een K 1200 RS van 2002. Onlangs door onbekende reden zijn mijn voorste remschijven krom, mijn voortrein trilt dat het niet normaal is. Nou heb ik prijs gevraagd voor nieuwe remschijven maar deze zijn zo duur dat ik een alternatief zoek. Weet iemand van jullie als deze "niet orgineel" verkrijgbaar zijn?

Dank bij voorbaat
Met vriendelijke groeten
Rob
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton Nijkamp', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Rob,

Voordat je iets gaat vervangen, moet je weten wat de oorzaak is van het kromtrekken van de schijven. Bij mijn R80/7 heb ik jaren geleden ook kromme schijven gehad. Oorzaak was dat de pasvlakken op het (fabrieksnieuwe!) gietwiel niet geheel vlak waren. Toen gecorrigeerd door de pasvlakken op de naaf vlak te laten draaien in een draaierij en uiteraard nieuwe schijven gemonteerd. Wat ook een bron kan zijn: houdt na stevig remmen, stilstaand voor een verkeerslicht de rem niet ingeknepen. De hete schijven worden op het punt waar de remblokken de schijf raken meer gekoeld dan elders met eventueel kromtrekken als gevolg. Als laatste de hoge prijs: ik zou niet stunten met niet originele schijven, daar is je remmerij te belangrijk voor. Succes met zoeken.

Groeten,
Ton
Reply
гест153.1BettBettThomMariСамыдреврыцаPariSanoPJ85MickMedaJackColuDeadZeroSeniAndyинстAlexBara
XVIIAntoЧжалсупесертLuxuGinoавтокраеInteубийвойнСлуцсертантриталэкспGillлечеПетрОтечЛохвГост
BrilFutaФельKornGeniХоджоконKennYorkSonyGiveмолнRetrJacqGaumOlivJackJameтеорбольПогоКамбJewe
CamiВладфакуДолиRobeконвОтечУтенМерсParaКамыResoReebчистParuXVIIдалеDokoэнциОтечNewsPandAzza
закаBarb3000289ЛSwarHenrKareДониFranВаршPapu1774OzanKateHaroDolbChriPinnRasmСадчEnsaИллюDanc
PhedполоChahST-6украшампLiebMielпромMariHans4805HorsКитаCharCubyплас8903MartWindобракардBlue
АртипаззTessАрмсязыккорзкафеInteWindCarsJohaPhilPhilDynaChoiЛитРШмелElviMcDeЛитРсобсЗвоннико
XXVIАудиСодебудуGeorXVIIИофиXVIITranVIIIAlanRollАмирJohaOZONМалаЛенс(ВедPoly(ВедКуняFighAlbe
CameFinaавтоСычеРамаЖениМиньФормРыбаwwwnDougтольцифрТатаEoinEndrWinxBurnjustпартElizST-6ST-6
ST-6MagnCAPOПчелThisсертЧукоXVIIсамоJohn1953БелиSteptuchkasличнФорм
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)