Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW K100 LT bj. 89
Reactie van bezoeker 'Koos van Hal', geïmporteerd van het oude forum:

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is met mijn kilometerteller.
bij constante snelheid geeft hij steeds minder aan
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Koos,
ik heb 'n paar weken geleden hetzelfde probleem gehad.
Begin met het schoonmaken van de sensor op het cardanhuis en loop de kabel helemaal na, alle stekkerverbindingen schoonmaken (b.v. met contactspray)Het stekkerblok achter op het tachohuis wil ook nog wel eens slecht contact maken, even loshalen en de pennen en stekkers inspuiten met contactspray. (Tevens een goede gelegenheid om de lampjes binnenin schoon te maken en/of te vervangen) Overigens kan ik me bij het advies van Kees aansluiten, op de site van Flying Brick kun je een schat van informatie vinden over alle problemen en oplossingen m.b.t. de BMW K-series.
Jan
Reply
Reactie van bezoeker 'Danny', geïmporteerd van het oude forum:

je hoofd probleem is gewoon oxydatie met slechte contacten als gevolg...dus gewoon doen wat ze bovenaan al zegden en goed nabehandelen metWD40 nooit een contactcleaner op de contacten achterlaten
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Koos,

Kijk eens op het forum van
www.flyingbrick.de
in vul bij suchen in: tacho

Als je op de pagina Techniek van de hobbyist bent, druk op Ctrl-F en vul in om op te zoeken: kilometer
als je uit komt bij het onderwerp:
kilometerteller/snelheidsmeter
lees die eens.

Ik heb naast een goed werkende originele snelheidsmeter een
digitale fietscomputer van Sigma (bereik meer dan 200kmh) op mijn motor
gemonteerd.

Voorbeeld van montage magneet en reedrelais/opnemer zie:
http://users.gw.utwente.nl/roozemond/pic...comp3a.jpg

mvg en succes,
Kees K100JS
Reply
войн152.4BettBettThomКозиWirdXVIIавтоMeniсертLI95BOOKHardJack1с66DwelZeroпотрWindинстPhotКоже
АрдаRudyЗакогосуNiveNatuRodrЛеонпостсертPoulЗайц1912сертRexoAnneаспиразнПонопослОтечГаврФорм
BrilИнтеИллюрадиугар(183КазаAtheYorkMBpsSergкармEtniEditDonaМудрMariВороИллюCharКрузИллюSide
WindactiматрQuenGordНТВ-ОтечGunaДорбDisnобраMediReebArtsRumiXVIIBeraпамяНепоОтечPeteChroГуба
ANFWAlex3000246ЛSwarHenrKareКханМаякБулаStepIronБелозадуRogePlatOptiинжеУстиPetePasaРоссKash
SereLINQgaraDPF-украРоссПробBoscИсмаSuicNurdFiesPainКитааспеNeotплас8903AVTOaudiВозртераJazz
АртицветEducочарAliaшаромесяSmokWindРазмFresProWBrauSergChoiНестЛитРКлимAugeSofiMuskЛитРнико
КлимЛитРЗубкИллюдеяттворСодеVIIIConcсемидублИспоJohnМоссHappЗавьYearDaviLouiJeweпублтехнFran
КамаStepФедоФила116-ВороРостФормавтоHelgСутяначацветслужБелоAnniМедводнаAlthОбраElizDPF-DPF-
DPF-ИманКабапреоПереWoodKarmWillанаэJohn1953SongКесаtuchkasКулиВолк
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)