Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K100 houd in boven de 3000 toeren
#11
Reactie van bezoeker 'M.C. Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Dag John,

Je hebt volgens mij toch duidelijk een benzine probleem, waarbij het lijkt alsof de computer het signaal krijgt dan er geen benzine meer nodig is.
Het enige wat ik mij kan bedenken is het volgende:

Om brandstof te besparen, dit scheelt echt, heeft BMW op de gaskleppenas, achteraan, tegen het huis van de "choke" een zwart kastje gemonteerd.
Hierin zit een schakelaar, deze zorgt er voor dat als je het gas dicht draait, dat de motor van hoog toerental tot 2000 toeren/min geen brabdstof krijgt, dan rem je beter op de motor af en gebruik je geen benzine. Dus van stationnair tot 2000toeren draait de motor normaal.
Als de schakelaar van binnen vochtig is of sterk gecorrodeerd, dan kan denk ik dit proleem zich voor doen. Het doosje schijnt niet afdoende tegen water beschrmd te zijn.
Controleer dit eens, ik hoop voor je dat dit bericht je kan helpen met je probleem.
Het afstellen van de schakelaar is simpel:
- gaskabel met 1 mm speling op de handle
- gas dicht
- motor uit
- langszaam draaien aan het huis tot je het punt hebt gevonden waarbij je een tik hoort van het schakelen
- het punt afstellen dat als je net aan het gas komt je de schakelaar hoort.

Bij te kritisch afstellen werkt het systeem niet altijd goed en kan de schakelaar dat geen betrouwbaar signaal aan de regeleenheid geven om de benzine toevoer af te sluiten.
Alshet schakelpunt bij teveel gas open komt te liggen, kan je niet soepel met een weinig gas boven 2000 t/min rijden.
Veel succes,
Groetjes,
Marco
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Dieter Verhelst', geïmporteerd van het oude forum:

Beste John,

heb dit probleem ook voorgehad met mijn K75s. De motor weigerde plots verder door te trekken dan 3000 toeren. Benzinefilter vervangen bracht geen soelaas. Uiteindelijk bleek de stekker die in het motormanagement systeem plugt (CDI unit) lichtjes gecorrodeerd. Signalen kwamen dus niet goed meer door. De CDI stekker schoongemaakt en het probleem is sindsdien opgelost. Indien dit je probleem niet oplost kan je misschien even kijken naar de "butterfly switch". Deze detecteert of het gashendel open of dicht is en geeft die signalen ook door aan de CDI unit. Indien dit niet meer goed werkt kan het zijn dat de switch detecteert dat het gashendel gesloten is (terwijl het open is) waardoor de motor weigert hoger dan 3000 toeren te lopen (is een safety setting om te verhinderen dat de motor over z'n toeren gaat). zie ook dit artikel op de BMW Ktech pages:http://www.ibmwr.org/ktech/throttle-switch-problems.shtml

groeten
Dieter
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Theo, Marco en Dieter,

Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties.

De startmotor kan volgens mij dit probleem niet veroorzaken, omdat het "Load-shedding" relais de zaken afsluit welke voor het starten niet noodzakelijk zijn en dat is brandstoftoevoer/ontsteking denk ik wel.

De suggestie van Marco klinkt heel aannemelijk, klopt het dat de "butterfly switch" waar Dieter naar verwijst dezelfde is?

Ik ga al de stekkerverbindingen nakijken/schoonmaken maar ik vermoed dat de afstelling van de schakelaar zelf nog wel goed is.(motor loopt verder prima)

Uit het verhaal op de website waar Dieter naar verwijst maak ik op dat deze schakelaar niet zomaar te openen is om te controleren of er geen vocht in zit?

Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

Groet,
John

Reply
#14
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Vergeten te vermelden.

Een vacuum in de tank was niet het probleem, dit heb ik gecontroleerd op de manier welke Bert op gaf.

Groet,
john
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'frank', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Goeden morgen,

Ik ben nu 2 weken in bezit van een k100 uit 1986.
Fijne motor, geen problemen ik heb nu ongeveer 700 kilometer gereden.
Vanmorgen, terwijl de motor warm is (25 km gereden) gaat hij van het ene op het andere moment inhouden.
Als ik optrek en boven de 3000 toeren komt houd hij in.
Als ik geleidelijk gas geef komt hij wel hoger in toeren.
Nu heb ik aanstaande donderdag een afspraak met de dealer (keerringen voorvork worden onder garantie vervangen) maar ik zou tot die tijd wel graag normaal willen rijden.
Wat zijn jullie suggesties?
Vuil in de benzine toevoer? , waar zit het filter?
Bougie kappen?
Computer? , ik heb een slot in het vak boven de accu liggen, kan dit een probleem zijn?
Stationair loopt hij keurig.

Ik kijk uit naar jullie reacties.
John Baas
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'M.C. Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Beste Theo, Marco en Dieter,

Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties.

De startmotor kan volgens mij dit probleem niet veroorzaken, omdat het "Load-shedding" relais de zaken afsluit welke voor het starten niet noodzakelijk zijn en dat is brandstoftoevoer/ontsteking denk ik wel.

De suggestie van Marco klinkt heel aannemelijk, klopt het dat de "butterfly switch" waar Dieter naar verwijst dezelfde is?

Ik ga al de stekkerverbindingen nakijken/schoonmaken maar ik vermoed dat de afstelling van de schakelaar zelf nog wel goed is.(motor loopt verder prima)

Uit het verhaal op de website waar Dieter naar verwijst maak ik op dat deze schakelaar niet zomaar te openen is om te controleren of er geen vocht in zit?

Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

Groet,
John

Het klopt John, de butterflyswitch is exact het zelfde, alleen ik brobeer meestal zoveel mogelijk nederlandese woorden te gebruiken, eventueel met een omschrijving, ik ben eigenlijk trot op mijn moedertaal. that's all.
Groetjes,
Marco.


Reply
#17
VIII134BettBettDaniLoviЖивыJameGordМогиLittFiskApplOrieПолеИспоJeweDISCTribPuisромаКапиIris
HenrстихНикоGilbPenhGlisRecoзапоМатысертДонсдопоHartAhavPhilДубиStepFyodАманNigeLopeмехаSala
AntoLiliХилтТхорАвдеавтоупраSelaМышкПинаMondErstCotoBonuНагоNoraОстрMervфакуЭйснДжасJameСоде
OppoWindБелоздесВладHAWXVeroNeveNoraWindSoliGeniTravArtsСалдРосснапеКЛЕЙZeffКравRumiКитаJoha
меня(АлмFuxiCompGregпольДьячЛындобщеJameBillErleEmmainfoИллюRichЧайкFruhErneMerrGooNDaysJewe
MoveукрауказCMK-свинServVestZigmзавеPurgAlicСергРазмAlanWoodBestпласАртиMataMystкомпEndoBlue
ValiEducEditMariБогдDeluкомпWindwwwnSateмесяPhilднемDolcРР00ЛукиБагдтеатЗапоРоссNianBernопти
ЛитРЛитРVIIIОктяПариТрошбольKareПисаXXXVVladТрошValeDolbRondВороКупоPrelКадрпрогсортChanEmer
РоссJudyЧумиLynd135-AzizЛубчгазеНефеЗолокнигBoomВартRockDianMatcмузыКрасЖукоКомаGenuCMK-CMK-
CMK-ребететрМаниThisDougзаниРябоиспрJameстудЭльшTeactuchkasWindЗаце
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)