07-02-2004, 01:34 PM
Reactie van bezoeker 'M.C. Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum:
Dag John,
Je hebt volgens mij toch duidelijk een benzine probleem, waarbij het lijkt alsof de computer het signaal krijgt dan er geen benzine meer nodig is.
Het enige wat ik mij kan bedenken is het volgende:
Om brandstof te besparen, dit scheelt echt, heeft BMW op de gaskleppenas, achteraan, tegen het huis van de "choke" een zwart kastje gemonteerd.
Hierin zit een schakelaar, deze zorgt er voor dat als je het gas dicht draait, dat de motor van hoog toerental tot 2000 toeren/min geen brabdstof krijgt, dan rem je beter op de motor af en gebruik je geen benzine. Dus van stationnair tot 2000toeren draait de motor normaal.
Als de schakelaar van binnen vochtig is of sterk gecorrodeerd, dan kan denk ik dit proleem zich voor doen. Het doosje schijnt niet afdoende tegen water beschrmd te zijn.
Controleer dit eens, ik hoop voor je dat dit bericht je kan helpen met je probleem.
Het afstellen van de schakelaar is simpel:
- gaskabel met 1 mm speling op de handle
- gas dicht
- motor uit
- langszaam draaien aan het huis tot je het punt hebt gevonden waarbij je een tik hoort van het schakelen
- het punt afstellen dat als je net aan het gas komt je de schakelaar hoort.
Bij te kritisch afstellen werkt het systeem niet altijd goed en kan de schakelaar dat geen betrouwbaar signaal aan de regeleenheid geven om de benzine toevoer af te sluiten.
Alshet schakelpunt bij teveel gas open komt te liggen, kan je niet soepel met een weinig gas boven 2000 t/min rijden.
Veel succes,
Groetjes,
Marco
Dag John,
Je hebt volgens mij toch duidelijk een benzine probleem, waarbij het lijkt alsof de computer het signaal krijgt dan er geen benzine meer nodig is.
Het enige wat ik mij kan bedenken is het volgende:
Om brandstof te besparen, dit scheelt echt, heeft BMW op de gaskleppenas, achteraan, tegen het huis van de "choke" een zwart kastje gemonteerd.
Hierin zit een schakelaar, deze zorgt er voor dat als je het gas dicht draait, dat de motor van hoog toerental tot 2000 toeren/min geen brabdstof krijgt, dan rem je beter op de motor af en gebruik je geen benzine. Dus van stationnair tot 2000toeren draait de motor normaal.
Als de schakelaar van binnen vochtig is of sterk gecorrodeerd, dan kan denk ik dit proleem zich voor doen. Het doosje schijnt niet afdoende tegen water beschrmd te zijn.
Controleer dit eens, ik hoop voor je dat dit bericht je kan helpen met je probleem.
Het afstellen van de schakelaar is simpel:
- gaskabel met 1 mm speling op de handle
- gas dicht
- motor uit
- langszaam draaien aan het huis tot je het punt hebt gevonden waarbij je een tik hoort van het schakelen
- het punt afstellen dat als je net aan het gas komt je de schakelaar hoort.
Bij te kritisch afstellen werkt het systeem niet altijd goed en kan de schakelaar dat geen betrouwbaar signaal aan de regeleenheid geven om de benzine toevoer af te sluiten.
Alshet schakelpunt bij teveel gas open komt te liggen, kan je niet soepel met een weinig gas boven 2000 t/min rijden.
Veel succes,
Groetjes,
Marco