01-28-2005, 07:06 PM
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:
Hans
De gassnelheid wordt ter dege verlaagd door een dikkere inlaat. Een kortere inlaat geeft wat minder weerstand, waardoor dan wederom een ietsie hogere gassnelheid bereikt wordt.
Minstens even belangrijk is de combinatie van de weerstand en resonantiefrequentie van inlaat- en uitlaatsysteem. De nokken-as moet de juiste stuurtijden en kleplichthoogtes realiseren.
Het boek heet "Wege zum Hochleistungs Viertaktmotor"
Auteur; Ludwig von Apfelbeck.
ISBN 3-87943-578-2
Motorbuchverlag Stuttgart.
Hier staat een heleboel theorie in, maar ook praktische wenken.
Succes
Maurice
Hans
De gassnelheid wordt ter dege verlaagd door een dikkere inlaat. Een kortere inlaat geeft wat minder weerstand, waardoor dan wederom een ietsie hogere gassnelheid bereikt wordt.
Minstens even belangrijk is de combinatie van de weerstand en resonantiefrequentie van inlaat- en uitlaatsysteem. De nokken-as moet de juiste stuurtijden en kleplichthoogtes realiseren.
Het boek heet "Wege zum Hochleistungs Viertaktmotor"
Auteur; Ludwig von Apfelbeck.
ISBN 3-87943-578-2
Motorbuchverlag Stuttgart.
Hier staat een heleboel theorie in, maar ook praktische wenken.
Succes
Maurice