Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100 blok onder in R45 frame
#41
Reactie van bezoeker 'Maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Richard

Klopt! Nokkenassen zijn zwaar bepalend voor het vermogen. Doch ik zoek niet enkel naar vermogen, doch meer nar koppel bij lage en middelmatige toeren.
Kleine kleppen zijn beperkend voor de vulling op hogere toeren. Klopt. Doch vormen ze in het geheel met kleine carburateurs, smalle pijpen en de standaard nokkenas een Rc kring met lage eigen frequentie. Hierdoor treedt er een goede vulling op bij lagere toerentallen. Voor mij is dat gunstig. Zo het vermogen Ècht een rol speelt, moet ik grotere kleppen, dikkere uitlaten dikkere gasfabrieken en een langer openende en meer inlaat/uitlaat overlappendere nokkenstok hebben. Da's correct.


Ciao,
Maurice uit het zuidelijk Limburg.
Reply
#42
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

En terwijl ik mijn R65 pas eind augustus krijg heb ik dankzij dit forum al een enorme voorsprong op kennisgebied! Ik ben de specialisten meer dan erkentelijk! (en wilde dat ik zoveel wist)
Reply
#43
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Oeps! Sorry Richard nu wel goed gelezen.
Er zit niemand achterop en er wordt niet gespeeld met de koppeling. Misschien is het het formaat van de bestuurder? (2.02m 100kg)
Het ding wil gewoon goed van zijn plek.
Vroeger toen we nog met z'n tweeen waren en dus altijd met de motor op vakantie gingen met volle bepakking was het inderdaad een fluitje van een cent om de voorkant de lucht in te krijgen.
Dat hij dit nu pas doet is voor mij ook iets nieuws hoor.
Ik heb hem al sinds 1988...
Reply
#44
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Richard. Leiden? Pas op. Ik heb net een transactievoorstel uit Leiden gekregen. Of ik ze wil sponsoren met Ä 205,-. Er wordt druk geflitst bij jullie. Ik zou graag een plaatje van jouw BMW zien.
Reply
#45
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Dolf,

stuur een mailtje naar m'n email adres, staat in dit onderwerp van het forum.

Richard.
Reply
#46
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

... betreft herkeuren. Toch maar doen ivm verzekering. RDW maakt doorgaans geen problemen mits het vermogen met niet meer dan 40% gestegen is, Hebben we voor AMK aan de hand gehad met de inbouw van een small bloch V8 in een Jag
Reply
#47
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dolf,

stuur een mailtje naar m'n email adres, staat in dit onderwerp van het forum.

Richard.

Dag Richard. Ik ben digibeet. Kan je mailadres niet vinden. Ik zit op dolf@amklassiek.nl. Ik hoop dat de koderator dit geen oneigenlijk gebruik van de site vindt
Reply
#48
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Maurice,

heb je al een ander motorblok gekocht.
Reply
#49
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Richard

Nee, nog geen ander blok gekocht.
Een defecte ijskast heeft een diep wak in mijn financiÎn geslagen.....

Maurice
Reply
#50
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi allemaal,
Genoeg gelezen over het ombouwen (sneller maken dus) van een R45/65? Vergeet niet dat het frame van de 45/65 wel degelijk verschilt. Montage van een veel sterker blok kan noagl wat onrust brengen. Het verschil zit oa in de centrale framebuis. Deze is bij de 45/65 enkelwandig en bij alle ander dubbelwandig. Steek maar eens een vinger in de buis onder je zadel en je voelt het verschil.
Overigens zul je bij ombouw naar een R100 blok ook je uitlaten moeten vervangen R45/65 = 35 mm, R100 is 38 of 40 mm).

Groeten van Roel
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)