Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100 blok onder in R45 frame
#31
Reactie van bezoeker 'ed v leeuwen', geïmporteerd van het oude forum:

richard ik wil je motor wel is zien en wat je er aan veranderd hebt ben namelyk met caferacer bezig en woon ook omgeving leiden. groetjes ed
Reply
#32
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Maurice en Ed,

Je kan een emailtje sturen naar goudzwaardr@hotmail.com voor m'n adres.

Richard
Reply
#33
Reactie van bezoeker 'Maurice', geïmporteerd van het oude forum:

"72 PK aan het achterwiel en 78 NM bij 4000 toeren.
De 100 meter stoplichtsprint win ik bijna altijd. De topsnelheid is boven de 200 km/h. Het rijgedrag is iets anders dan een orginele BMW want ik heb een kleiner voorwiel, dit is om sneller te sturen en om wheely's tegen te gaan."(Richard)

Effe bovenstaand aangehaald.
Poeh poeh...... Het zijn inderdaad waarden om mijn vingertjes bij af te likken. Imponerend. Daar kan ik mij heel goed iets bij voorstellen.
De mijne is die van jou gedeeld door twee..... denk ik...
Zo'n klein wiel voren.(17"?, 16"? ) daardoor gaat ie toch minder mooi rechtuit? En hoe stuurt dat in kleine bochtjes?

Maurice
Reply
#34
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Maurice,

Het is een 18 inch voorwiel in plaats van een 19 inch. Orgineel had deze motor ook een trommelrem vooraan. Omdat het maar een klein verschil is stuurt de motor nog beter en de rechtuit stabiliteit is iets minder geworden, dit is alleen met harde zijwind.
De korte bochten gaan nog beter dan met het orginele voorwiel en je kan hem sneller van de ene naar de andere kant gooien.
En je hebt een betere banden keuze.
Het andere grote voordeel is dat de verhouding remschijf en wiel anders is geworden, het wiel draaid sneller, dit houd in dat je harder kan remmen. Achterwiel los van de grond, en dit met twee ATE remklauwen.

Richard
Reply
#35
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Richard

18". Heeft mijn R45 (/65.....) ook. Makkelijke bandenkeuze, en door zijn korte wielbasis (1390mm!) kun je hem haast op de "keukentafel" keren draaien.
Ik heb er ook een tweede schijf op gezet. (was een enkle linkse, waarbij de rechter hand errug hard moest knijpen voor een mooie stop.) Een stoppie gaat makkelijk. In die zin, dat ie op de grens van stoppie dan wel schuiven zit. haast ideaal. Hangt ervan af welk rubber, en waar ik op het zadel zit. Ik zit meestal dicht op de tank voor de balans, en mijn onderbeenlengte. (Ik kom anders niet weg op dat ding). De hoofdremcilinder meet 12mm, en dat geeft een goeie hefboom aan de remwinkel voren.
Achter de trommel. Niet over te pochen. Prima in orde, doch slippen? Ho maar. Het is wÈl de perfecte bijremmer voor uitremacties. Doet ie mooi. Dus het voldoet uitstekend.
Trekkracht is voor de kleine rakker verbluffend. Power?
Da's behelpen met....45parden? ongeveer.
Goh, hij moet maar eens op een Dynojet of zoiets.

Trouwens, AtÈ klauwen zijn niet slecht. De hoofdremcilinder onder de tank met dat "houtjes touwtjes systeem"......Vind ik niet best. Derechterhand moet systematisch naar de sportschool vor betere prestaties van de rem. Een ombouw naar een Brembo pompje is de moeite waard. Remt stukkuhhh relaxter.


Groetjes
Maurice
Reply
#36
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

HÈÈÈ Maurice!!!! Jij ook hier! Ik heb op deze site al meer geleerd dan in een helehoop kilometers. En straks kom ik gewoon aan jou vragen hoe je het hebt gedaan!
Reply
#37
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Maurice,

wat ga je nu doen met je R65????????

Richard
Reply
#38
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Zo'n snelle nokkenas is daar simpel aan te komen?
Wat doet dat extra aan vermogen als je verder niks doet?
En wat betreft dat flowen.
Haal je veel materiaal weg?
Of is het voornamelijk glad maken.

Jan

Ik moet zeggen dat mijn R100RT '79 ook redelijk vlot van z'n plek komt.
Regelmatig is er bij het optrekken rond de 2000 toeren al voldoende koppel aanwezig om het voorwiel de lucht in te krijgen.
En dat met al 275.000 km op de klok...
Reply
#39
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Richard

Er wordt rustig gezocht naar R100 potten met proppen, er wordt thermisch gerekend, en wellicht dat ik ook nog ergens een stel grotere gasfabriekjes tegen het lijf loop.
Eerst op adem komen van het wak in mijn financiÎle reserves (inbouwijskasten die stuk gaan. Breek me de bek niet open.....) Als de set uiteindelijk uitelkaar gaat, dan wordt er geflowd naar het haalbare. De kleine kleppen zijn me voor het koppel uit de kelder errug aan het hart gelegen.

En Jan.
Puur op koppel trek je dat ding niet in de lucht denk ik.
Dan moet je hem toch bespelen, toch?

Enfin
Een ieder alvast weer de groeten, en thanx voor alle tips!
Maurice
Reply
#40
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Maurice,

Het koppel karakter van de motor wordt bepaalt door de nokkenas. De kleppen is een beperkende factor, dwz boven een bepaald toerental vult de cilinder niet meer.
Dus als je meer vermogen uit je motor wilt halen verander dan eerst de koppen met kleppen, dan blijft het koppel gelijk en op hogere toerentallen krijg je meer vermogen.

Jan Wielsma,

Al je vragen staan al in dit onderwerp, dus goed lezen.
ps. hoe zwaar is het persoon die achterop zit?????
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)