06-14-2004, 01:41 PM
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
Ralf,
zeer goede tip voor Maurice, want A. Veerman is niet duur.
Een 1000cc blok met een slag van 70.6mm gaat pas boven de 9000 toeren kapot De zuigersnelheid is niet het probleem, maar de klepbediening. De kleppen gaan zweven. En wat een groter probleem is, is de krukas met drijfstangen, deze gaan vervormen waardoor er geen druksmering meer is. Door dit lopen de big-end lagers eruit.
Bij een R65 gebeurd dit ook alleen bij een hoger toerental.
Richard
Ralf,
zeer goede tip voor Maurice, want A. Veerman is niet duur.
Een 1000cc blok met een slag van 70.6mm gaat pas boven de 9000 toeren kapot De zuigersnelheid is niet het probleem, maar de klepbediening. De kleppen gaan zweven. En wat een groter probleem is, is de krukas met drijfstangen, deze gaan vervormen waardoor er geen druksmering meer is. Door dit lopen de big-end lagers eruit.
Bij een R65 gebeurd dit ook alleen bij een hoger toerental.
Richard