06-09-2004, 05:48 PM
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
Maurice,
Foutje, de uiteindelijke cilinderinhoud is maar 853 cc
De slag van een orginele 1000cc 2 klepper is 70.6mm. De slag van een R45 en R65 is 61,5mm. Dit verschil (9,1mm) moet je van de cilindervoet afhalen om de zelfde compressie verhouding te krijgen. Bij mijn BMW is er 8mm van de cilinders afgedraaid. De stoterstang pijpjes kan je overzetten of verder in het cilinderhuis persen.
Een setje nieuwe Nicasil cilinders met zuigers kost ongeveer 800 euro.
De nokkenas 336 geeft meer koppel op lagere toeren, bij een orginele 1000cc is dat maar een paar Newton Meters, maar het koppel zit er ongeveer 1500 toeren eerder. Deze nokkenas leverd ook een 7 tot 10 extra pk. Met een ander uitlaatsysteem komen er nog een paar pk bij. Voor de 336 nokkenas heb ik 225 gulden betaald bij de Hobbyist. Let op als je een nokkenas koopt, doe er wel een nieuw lagerhuis op en tandwiel op persen.
Er zijn nog meerdere nokkenassen (totaal 10) zoals de 320 en 344, maar ik weet niet of de Hobbyist deze ook verkoopt.
Als laatste de carburateurs, ik heb 40mm en dit moet genoeg zijn, ik heb zelf ook 38mm gehad van Dell¥orto, en dat ging ook goed.
Hoeveel alles bij elkaar kost weet ik niet want dat is afhankelijk in welke staat je het koopt vooral de carbs.
Het afdraaien van cilinders kan in elke machine werkplaats gebeuren.
Richard
Maurice,
Foutje, de uiteindelijke cilinderinhoud is maar 853 cc
De slag van een orginele 1000cc 2 klepper is 70.6mm. De slag van een R45 en R65 is 61,5mm. Dit verschil (9,1mm) moet je van de cilindervoet afhalen om de zelfde compressie verhouding te krijgen. Bij mijn BMW is er 8mm van de cilinders afgedraaid. De stoterstang pijpjes kan je overzetten of verder in het cilinderhuis persen.
Een setje nieuwe Nicasil cilinders met zuigers kost ongeveer 800 euro.
De nokkenas 336 geeft meer koppel op lagere toeren, bij een orginele 1000cc is dat maar een paar Newton Meters, maar het koppel zit er ongeveer 1500 toeren eerder. Deze nokkenas leverd ook een 7 tot 10 extra pk. Met een ander uitlaatsysteem komen er nog een paar pk bij. Voor de 336 nokkenas heb ik 225 gulden betaald bij de Hobbyist. Let op als je een nokkenas koopt, doe er wel een nieuw lagerhuis op en tandwiel op persen.
Er zijn nog meerdere nokkenassen (totaal 10) zoals de 320 en 344, maar ik weet niet of de Hobbyist deze ook verkoopt.
Als laatste de carburateurs, ik heb 40mm en dit moet genoeg zijn, ik heb zelf ook 38mm gehad van Dell¥orto, en dat ging ook goed.
Hoeveel alles bij elkaar kost weet ik niet want dat is afhankelijk in welke staat je het koopt vooral de carbs.
Het afdraaien van cilinders kan in elke machine werkplaats gebeuren.
Richard