Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100 blok onder in R45 frame
Reactie van bezoeker 'Maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Roel

Van die dubbelwandige buis wist ik niet. Nu dus wel.
Echter is het zo, dat het frame van een R45 een akelig stijf dingetje is. De voorpoten daarentegen vind ik mager. En of nu het blok van een R45 of van een R100 eronder zit; met 120 kilometers op het klokkie boendert d·t allemaal hetzelfde. Vergeet niet, dat een R100 een langere wielbasis heeft, en dat d·t wel degelijk in het frame opgevangen moet worden voor wat betreft stabiliteit.
Een R45 heeft daarentegen dÈ ideale afmetingen voor een....."streetfighter".....
Een heftige uitdrukking voor een kale, rappe, wendabare fiets.
Met mijn R45/65 rij ik in de hele kleine bochten een ieder neusladingen snot voor ogen. De trekkracht is vebluffend voor de technische combinatie die er nu onder zit.
Met Cilinders van een R100 erop zouden dat een 850 koppelrijke CC's worden, waarmee niet tot doel wordt het vermogen danig te pushen, doch de trekkracht in de hoogte te stuwen. Minder toeren voor meer werk.
De koppen moeten vanm de R45 blijven. Daar ligt mijn truukendoosje. (Vraag Dolf P. maar eens)
Daar het frame gemaakt is voor 50 PeeKaatjes, moet dat wel kunnen. De afstemming van de verende componenten zijn danig goed in onderhoud en afstelling genomen. De optimale wegligging is daar mooi mee vooruitgegaan. Echter nog niet volmaakt.

De cilinderkoppen van een R100 hebben inderdaad dikkere pijpen, en dat heb ik een aantal bijdrages geleden zelf al opgemorken. Het is dan ook moeilijk om een R100 blok 1:1 te transplanteren in een R45 frame.
Domweg, omdat de R45 kortere armen en benen heeft.

Ik ben het roerend met jou eens, dat zo'n operatie niet zonder slag of stoot uitgevoerd kan worden. Het zou botweg gevaarlijk zijn. Al was het maar om het feit dat de R45 slechts een enkele remschijf voren heeft.
Dit heb ik al naar twee Brembo bijtertjes gebracht alvorens aan het avontuurtje van R65 te beginnen.
Safety first. Demping van de voorvork d.m.v. het testen van een groot aantal oliesoorten optimaal ingeregeld. …n ....progressieve veren van de Hobbyist erin. Een aanradertje t.o.v.de originele springspieren.
Ik kan er knoerhard mee door de bochtjes zonder te dweilen. Een K75 heeft met mij de allergrootste problemen om mij d··r in het kielzog te blijven. Dweilen maar...... En dat doet Blauwtje (mijn R45/65 spruit) in die bochtjes niet.
De grote bochten zijn niet voor een R45 weggelegd. De korte wielbasis speelt hem parten. Wellicht komt daar nog verandering in m.b.v. nÛg andere veerdingesten.

ResumÈ
Je hebt gelijk. Het gaat niet zomaar. De waarschuwende vinger is op zijn minst op zijn plaats. Je spreekt me uit het hart.

Maurice.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Maurice! Ik dacht dat je op vakantie was! Ik ben er aan begonnen mijn R65 uit jouw werk voor te lezen. 's Avonds voor het slapen gaan. Dan kan hij vast wennen aan wat er komen gaat. R65 blok is van verweerd naar brandschoon gegaan. EErst inspuiten met zoutzuur. Heel erg afspoelen. Dan nog eens dubbel nadouchen met motorreiniger. Denk jij dat vingers weer aangroeien? Verder schijnt iedereen die wat in de BMW wereld doet blijkbaar direct of indirect zijn spulen via dit adres te bestellen. Leuk hoor! Ik meel je wel ff over de zaagtandvotoos.
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi allemaal,

Dat het ook anders kan bewijzen die gekke Amerikanen. Je moet echt eens even kijken op www.teamincomplete.com. Waanzinnig mooi!!!

Roel
Reply
Reactie van bezoeker 'Maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Roel

Jaaaa, zo kan het inderdaad ook.
Kijk ook maar eens op www.orangecountychoppers.com
Dat zijn die prettig gestoorde gasten van de Teutils.
Als je ziet hoe die de frames bouwen....... De RDW zou er werkelijk beslag op laten leggen denk ik.
De Team Incomplete boxer ziet er dan toch wel wat stabieler uit. En dan......Doppelz¸ndung...... Dat wil ik ook nog eens op de mijne bouwen......

Groetjes,
Maurice.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Mooi,

Wat doe je met je 65 cilinders ?

ben wel geinteresseerd

grt, peter

oossanen@zonnet.nl
Reply
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Peter.
Voorlopig blijven even daar waar ze zitten. Onder mijn ingetogen "streetfightertje". Eerst moet ik pecunia bijelkaar trommelen om over te kunnen naar R100 potten.
Defecte hyuishoudelijke apparatuur heeft diepe gaten in mijn begroting geslagen. Pijnlijk maar echt waar. En als het kabinet zo doorwerkt, kan ik even niet zien hoe mijn toekomst eruit ziet......
Maar als je interesse hebt in 65er cilinders. Vertel eens wat je van plan bent. De nederschrijving van je gedachten kunnen er interessant zijn. Toch?

We horen je allemaal!
Maurice.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik wil r 65 cil op mijn r45 zetten, das alles.
ik vind die 11 pk extra wel handig.

grt, peter
Reply

Peter.

Extra 11 pk zijn inderdaad handig. Doch het extra koppel is nog veeeeel handiger. Let wel; Het inregelen van de sproeierwinkel is een nauwkeurig werkje, en kost veel gevoel en tijd. De originele eindoverbrenging is daarbij al gauw veel te kort. Om het dus goed te doen moet laatstgenoemde waarschijnlijk door een ander exemplaar met een lagere overbrengingsverhouding vervangen worden. Anders lijkt de 5e versnelling op de snelweg al gauw op een 3e versnelling!
Laat je de eindgear zitten, dan heb je een streetfighter voor het heuvelland gecreÎerd. Gaat ie als een berggeit de Gulpener berg op.

Hoe dan ook moet ik eerst pieken hebben voor 100er potten. Zo de zaak goed zou lopen, kunnen de 65er potten pas op zoek naar een adoptiebaasje. Tot dan kan ik niet veel.

Maurice
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Maurice,

Ik ga van de week een extra bougiegat in de kop maken.
Er komt een Silent Hectik ontsteking op.

Richard
Reply

Richard

Goeie bal!! Laat FF weten wat de resultaten zijn. Evt. iets van info, zodat ik het gat ook mooi kan inzetten op de koppen van mijn BMmmeke.
De foto in ME was mooi. Prachtige fiets geworden dat ding van jou. Leverden die K&N filtertjes geen problemen op met de bestaande sproeierbezetting en zo?

Ik hoor je met veel interesse. Om van je te leren!

Maurice.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)