Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wie heeft ervaring met het ombouwen van een R90s naar electronische ontsteking
Reactie van bezoeker 'math', geïmporteerd van het oude forum:

Jan, ik rijd nu reeds 2 jaar loodvrij. mijn koppen zijn niet aangepast voor loodvrij. Ik check regelmatig de kleppen en tot nu toe blijft de verwachtte slijtage uit. de klepspeling blijft redelijk stabiel. In dit forum is reeds diverse malen gesproken over dit onderwerp en dit is makkelijk te achterhalen met de juiste zoekopdracht.
Ik kijk er als volgt tegen aan. Indien ik merk dat de zittingen snel beginnen te slijten dan kan ik altijd nog laten ombouwen. Maar ja, eenieder heeft zijn eigen denkwijze hierover. Speur het forum maar eens af want er stonden goede technische adviezen over dit onderwerp.

Math
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Helemaal mee eens.
Toen de loodvrije periode net in ging is BMW Duitsland ooit met het advies gekomen dat, "Als je motor ooit voor langere tijd op loodhoudende benzine heeft gereden dan heb je nog voldoende loodaanslag op de kleppen en zetels voor nog een ton."
En ze hadden ruimschoots gelijk gekregen.
Tank gewoon zo hoog mogelijk octaan en kontroleer de klepspeling zo nu en dan.
Kleprevisie kan altijd nog bij 120.000km zoals voorgeschreven door BMW.
En dan ga je voor het harde spul.
Je hebt nog 45.000 km te gaan.

Groeten,

Jan

BMW R100RT
275.000km
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Math en jan Wielsma, bedankt voor jullie informatie ik was echter niet op de hoogte van dit forum vandaar dat ik nog niet op de hoogte was.

Als ik het goed begrijp mag het "als ik Ron 98 tank" geen problemen geven, geen andere afstelling oa. klepspeling carburateurs en ontsteking.

Dus theoretisch kan ik nog 90 jaar verder voor revisie van de klepzitingen en kleppen.

Bedankt en vriendelijke groeten Jan.

Reply
Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dag Math,

ik heb op mijn R90S sinds een paar maand een elektronische ontsteking van de Frima Breindl-Grope zitten.
Deze bevalt mij erg goed. Wordt gemonteerd op de krukas (voor op de dynamo, waarbij alles weer gemakkelijk in de originlele staat is terug te brengen). Motor start erg goed (maar dat deed hij ook al met punten), trekt goed door en het verloop is nul (0). Deze set heb ik voor 160,- Euroi besteld in Dld (zie www.omega-oldtimer.de). Echt een aanrader in vergelijk metde andere produkten.

Groet Robbert
R90S '76

Oja je kunt 10 vervroegings krommen instellen.

Robert, ik heb een vraag. Ik heb dezelfde ontsteing gemonteerd sinds 1 maand. Het probleem is dat de motor bij 6100rpm begint te "stotteren".
Ik heb de volgende onderdelen al vervangen:
Bougies
Bobines
Bougiekabels + kapjes

Dit alles heeft niets opgeleverd.
Vervolgens heb ik reeds 3 andere sets el. ontsteking erop gezet. Ze gaven allemaal hetzelfde beeld.
De hoge frequentie waarmee de motor "stottert" wijst echter op het uitvallen van de ontsteking. Omdat deze el.onstekingen in serie worden geproduceerd zou het, als is de kans klein, een serie fout kunnen zijn
Indien ik nu een keer een set op mijn motor kon monteren die op de orginele fiets geen problemen geeft dan kan ik een heleboel zaken uitsluiten. Ik ben namelijk bang dat het toch in de el. ontsteking zit omdat de motor gereviseerd ie en dit geld ook voor de carburateurs. Zou jij deze test eens met mij willen uitvoeren want ik ben hardstikke blij met de ontsteking maar alleen het euvel rond de 6100 rpm zit me dwars.
In principe is het een kwartier sleutelwerk en dan weet ik het.

Groeten, Math
Reply
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Math,

Geen probleem. Stuur maar een mailtje naar robbertverbrugh@yahoo.com, kunne we iets afspreken.

Robbert

Reply
Ik heb juist de ontsteking van Piranha eraf laten halen en vervangen voor het originele spul.
Weinig verschil te merken.
Reply
чуде134.2BettBettColiRoxaJeweДобрЮрадМалеSingFiskDormOrieСолоElegAngeGranViloUlriРаскДумбпреп
HervстихБезыJorgCeraNatuDigiNatiЗамасертRichСапсХудяLCRMсертHansАвтоотлиFranClanLopeЛощиLeno
ShamLiliСергпришкомпСтепЕвсеSelaГогуМаслrockNikoКомиOverБариNoraНазаDougмножвещеГуилXVIIВсер
PushSophВащездесБраиSlimNoraGunsоптиWindPowePentTravArtsКанасертнапесемьWarCстолMaatT6YНRumi
diamWarhSwarOverCafeГаниXXIIОрехJeweIsaoFausМомоСавиSpicПопоGeorчитаMarkГиршGooNT6-YLookTosc
DigiукраFiatMSC1CarlIdenVestHOTPРыжоПружмассТимоРазмPerlПетрBestпласАртиPerfMystкомпболеjazz
GerbEducEditтемаОвсеBlueBiliWindPoweJuliАртиUnitднемQueeупакMaleЛитРХелиMelkВласAirdSoloChil
ДемчЛитРчитаОктяПариКрюккоммKareОстрGeorJeweOZONPeerМедыGeorWateШeхoBritRUSSRodrВиноуспеDelu
автоГуслШтырназвFromавтоJeweгазеНовиwwwaвоспAdriавтоУшакМартВоствозрSpacЛомоавтопродMSC1MSC1
MSC1AdobмузыРоссСемеDougTaraучащКупчTeenBrecBonnавтоtuchkasвремсвяз
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)