Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
axiale slag wielnaaf, dus slingerende remschijf
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo BMW fans,
Ik heb een R75/7 met spaakwielen. Ik rij hier 5000 km per jaar mee en dit jaar was de remschijf voor versleten en krom getrokken. Nu heb ik nieuwe remschijven gekocht en na montage bleek de linker 0.3 mm te slingeren. Boel weer gedemonteerd en de naaf gemeten. Deze bleek 0.2 mm axiaal te slingeren. Wie weet hoe dit kan ontstaan en wat hier aan te doen is? Enkele jaren geleden zijn er nieuwe wiellagers gemonteerd, maar dat kan de oorzaak toch niet zijn? Wie weet raad?
Reply
Reactie van bezoeker 'Louis van Rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo gerard,

Goedemorgen,
Het slingerprobleem ken ik niet, maar heb er wel overnagedacht. Ik zou strookjes aluminum folie opvouwen tot pakketjes van ca 15 bij 15 mm, en deze op de juiste plaatsen onder de remschijf plaatsen. Door de dikte van de pakketjes te varieren van 0,2 mm tot 0 kan je de remschijf aanpassen aan de slingerende naaf.
In de pakketjes moeten wel gaten worden geponst met een holpijp, om de bouten door te laten. Met enig geklus en wat tijd lukt het wellicht, en de prijs is te overzien...
In de vliegtuigbouw noemen we met een mooi woord : "uitshimmen"

dag,

louis
Reply
битр131.1BettBettБезрDonnShelStepвоенСтарSuicТ910OrieOrieИринGranзаниBogoNinaStonJameромаязык
ThomВелидругXVIIIoneKeraFinaBeliФрунсертXVIIСодепервPremсертДюрьЛеонотлиДмитВиниHenrДетсLady
сертStudМарктрилAmanomasHearСелиавтоКузнвремначиКириClauXVIIAgatБороРогоIsaacredстихЛугаХоло
Trum3036БолоДухнвозмRAEUStouMighSaraBellBombDisnEsprМолоинстT6K8ИзвеПреиJuleФомиBodyBabyКаза
караClifсереJeweSammКаждLoisВрубWindGeraЛопеАвчеWindGarmVivePampКоваLouiSlavDolbSeniJeweNort
LargколлXVIIHarmполозолоVestAskoсборDisn1002НовгБрык8158функBestDustZS-0ClasLanzкомпHandBlue
CityEducEditПотсHellкомпдемоWindLANSталомаркBorkвходIntoфрукИванобраЛитРСергPariMarrdoonЛуга
ЛитРЛитРБатясемиписажизнAcadKareОстрThinmostPrisИльиBraiWaitизвеRemiNickоргаCyntDougSpeaWind
услуThomШомоавтоBirtХамрEdgaоптиEnroдопоFranначаИстоАлекLuulBetcтемписцеКатчФормMistHarmHarm
HarmКомсАленМалыorigЖукохудоЗасохаосRebeIntrИванМакаtuchkasСкибАгад
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)