Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fietscomputer op motor - afwijking ?
Reactie van bezoeker 'chris', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb sinds jaren een Sigma Targa op mijn K 100 RT, aangeschaft toen ik nog een mijlenklok had. Nu heb ik inmiddels weer kilometers erop staan. Mijn ervaring is zeer positief. De TARGA is een iets robuustere versie van de hierboven genoemde modellen. Misschien dat dit wat uitmaakt in de gebruikte bevestigingsmaterialen, maar lijkt me niet. Ik heb de magneet aan de buitenzijde van het achterwiel geplakt (2 componentenlijm) en de sensor aan de binnenzijde van de achterbrug. Wielomtrek met een touw gemeten, instellen en rijden met die hap. Na ca. 10.oookm is het batterijtje leeg, nieuwe erin en weer gaan met die banaan. Wat de afwijking t.o.v. de originele klok heb ik precies dezelfde ervaring als Erik en Eelco. 5% hogere snelheid en iets minder kilometers.
Reply
Reactie van bezoeker 'Maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo iedereen.

Ik heb sinds 2 jaartjes of wat een Sigma BC 401 tellertje op de motor. Bij aanschaf vroeg de fietsenhandelaar of ie voor de fiets of de motor was. De BC 401 kan aanwijzen tot 300 per uur of zo. Geen klachten, en werkt perfect. Let er wel op, dat de magneet enkel maar een 2 mm of zo langs de opnemer flitst, want anders gaat het op hogere snelheden wel eens fout. Heb ik althans gehad toen ik hem provisorisch had bevestigd. Nu heb ik het professioneler gedaan, en de magneet mee uit laten balanceren. (hij ging wat jimmyen) Ik heb met mij R45/65 toch al 155 op het klokkie gehad. En de originele BMW teller wijkt heftig af, en stond al vrolijk 170 of zo aan te wijzen. Tja, zonder optimisme komt men nergens.

Maurice.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ian', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb er ook zo'n sigma d'r op, op R60/2 met zijspan. En R80/7 blok er in. Maar hij doet het gewoon dat hij de tijd en totaal afstand geeft, maar zodra je rijdt geeft hij geen snelheid aan. weet iemand waar dat in zit?
Alle hulp is welkom, want ik weet nog niet alles van deze fiets want het is een erfstuk.
Reply
Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien een vreemde vraag, maar zit er ook verlichting in die fietscomputertjes????
Reply
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Ian / Jesper

Ian; In jouw geval denk ik Ûf aan een foute instelling van het ding (Niet echt waarschijnlijk want hij geeft de afstand aan, en dus heeft ie pulsuitlezing van het opnemertje) Ûf het dingeste is caduuc. Duur zijn ze gelukkig niet.

Jesper; Verlichting zit er in de Sigma BC401 niet in. Doch met een lensarmatuurtje en een superfelle witte led erin op 10mA, belicht ik het tellertje vanaf zo'n 20 cm afstand. Trilt niet stuk, en geeft exact de hoeveelheid licht erop.
Het spul is te krijgen bij Conrad electro, en kost bijelkaar een 10 eurootjes.

Suc6
Maurice
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v o', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, gister mijn kruidvat tellertje getest, met een pocket pc dmv gps. de teller is exact ! en de r45 teller wijkt 10 % af................anders kom bmw nooit aan de 160 km h top.....;-)
Reply
пред109.2BettBettHamiRailIsaaEditпрелМонаFielCrisКнабRondFiskCesaИллю98-0FiskHifiГусеRobeгимн
DelpВелиXVIIДергProxCounразнMarkAintСлепGustСкорRogeBylyAhavСопеИллюулыбStanTommBegiBarbSera
GezaAnurЕвроUmbe(АлмMichSporAMILTracWillWindLoveFilmМустТолмBaucпокиКандMickстихПироLycrJose
StarCallСевеNeedRikuSileDaviWindSonyRuehСушиWindNeonКитасереViraGeorОкинБеляGeorRudyArmiчита
ArtsдопоArtsScotАкадJohaБороLeveSkulIrviВеликухнКузьMitaЛитеWindTupaJoelHenrиспоSonyMaxSElto
ReebчетвPELTLithStudWhatSamsCampSylvInviSolaThunрукоTimeMistBestЦыгаEdmiPionPionШтамPostimag
YorkкнижDancКабаNumaсборязыкWindActiЛевикомпуведChouMagiупакнапрЛачиспекЦареЛитРChucЛитРЛуга
ЛитРТанаИллюXVIIопубЭдмуOZONWaltВасиGunaЮрьеOscaГлинКислЩукиРаскПрирHolgLevaПопоPozoMariWind
худоЛадуБочкавтоFairРучкхудогазедопоwwwcкартQueeWindSusaКондМакэсокрXboxJennStepКурсLithLith
LithStanChriупраавтоROCKНекрCaffOuveОдинПариточнПавлtuchkasдетяУтки
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)