Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
F650 met vapour lock probleem ?
Reactie van bezoeker 'Peter Hopstaken', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb het sterke vermoeden dat mijn F650 het vapour lock probleem heeft.
Heeft iemand hier ervaringen mee en weet hiervoor een oplossing? Ik heb oplossingen gehoord van alufolie om de benzine slang om warmte van cylinder+versnellingsbak tegen te gaan. Maar dit lijkt mij geen BMW oplossing.
Iemand ideeen?
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick vd G', geïmporteerd van het oude forum:

Kan het ook niet zijn dat je tankdopontluchting verstopt zit? Probeer eens of het probleem verdwijnt als je met een losjes opgeschroefde tandop rijdt.
Reply

Hoi Dick, bedankt voor je tip. Dit was ook het eerste waar ik naar zocht. Omdat ik toen met de F650 op de A17 stil viel - (op de vluchtstrook) de tankdop opende - en daar een naar lucht happende tank geluid hoorde. Thuis heb ik de tankdop uit elkaar gehaald. Er zitten 2 zwarte rubbertjes, ik denk voor onder- en overdruk). Deze zaten vrij maar heb toch met wat olie was soepeler gemaakt.

Op advies van BMW clubgenoten heb ik de benzine filter afgelopen zaterdag ertussenuit gehaald. Deze zat bij aankoop van de motor er al tussen. Volgens de BMW dealer was het alleen maar goed dat dit er tussen zit.
Ik weet het niet. Omdat het filtertje doorzichtig is zag ik iedere keer bij het stilvallen geen benzine zitten. Als ik met 'koude' motor vertrek zit ie meestal 3/4 vol.

Ik heb nu de benzine leiding zo kort mogelijk gemaakt.
Ik denk even afwachten wat er gebeurd. Het is in iedergeval geen gezicht met een BMW op de vluchtstrook te staan met een halfvolle benzine tank....
Het rare is dat als de motor wat afkoelde de motor weer kon starten en verder kon rijden.

Reply

Peter, misschien is er wel iets heel anders aan de hand. Het probleem van een stilvallende motor na een kilometer of tien, twintig rijden heb ik namelijk ook al een paar keer gehad, een maal met mijn R80 uit 1986 en eenmaal met een Honda Revere (NTV650). In beide gevallen bleek de bobine stuk te zijn. Als de bobine stuk is, merk je daar alleen wat van bij warme motor. Als de motor koud is draait-ie prima. Een bobine is ook moeilijk door te meten. Om zeker te weten dat het NIET de bobine is, zit er niks anders op dan tijdelijk een andere te monteren en te kijken of het probleem daarmee over is.
Reply

Dick, ik hoop niet dat de bobine het is. Hebben ze bij de BMW dealer geen apparatuur om de bobine door te meten? Bij de 20.000KM beurt was alles in inorde.
Reply

Zoals ik al zei is een bobine erg moeilijk door te meten. Ik betwijfel zelfs of de dealer daar wel apparatuur voor heeft inderdaad. Ik heb de bobine van die Honda NTV laten doormeten door Carmo in Veldhoven (maken ontstekingen voor racemotoren en vervangingscomputers voor gewone motoren) en daar konden ze geen uitsluitsel geven. Maar hij bleek dus wel kapot te zijn, zo bleek toen ik er twee van de sloop had gehaald. Vraag bijvoorbeeld aan de Hobbyist, of een kennis met een G650, of je misschien even een (tweedehands) bobine mag lenen voor een kort ritje (zorg er voor dat je minstens een km of 10 flink hard gaat). Als het probleem zich dan niet meer voordoet, weet je zeker dat het de bobine was. Als het probleem er nog is weet je ook zeker dat het niet de bobine is.
Reply

Quote: of een kennis met een G650,
ehhh, een F650 natuurlijk, sorry.
Reply

En nog een foutje rechtzetten (sorry voor de slordigheid):
Quote:Carmo in Veldhoven
Carmo zit in Helmond, niet in Veldhoven.
Reply
долж107.1BettBettФелиSummJeweАтмопрелЕвгеMetaSambАртиTefaFiskPariГанипресChriCoffGallШапкПрав
JuleChihMichскукReacLiveСедоправVessNiveHenrШмидRogeсертCaudпришпослМаньFranSideЕленONLYсерт
BackJaanLuciKhalAlfrWindRazeLiveВелеKatiWindLinaOmsaSideвторчленСергМишиJeanотстЕричMallИльи
GoldWhitЖареWindWarcndowStevWindCallFamoСушиKungRela4350сереViraЕмцеостаСысоCrosВороDevoИльи
ДимиРабиArtsWindиздаBipaчитапереKodaNokiEmpiМестКузьConnRogeMonoDiscStepRichMantExplPeteDolb
Reebкрасбас-месяStudБолдSamsCampFirsCastJeffAfteЧайкКитаNazaLoveТернHopsPierПроиSvatshouJazz
Unis7108картРоссBabyнабоязыкWithwndrбатаручкGlovChouBriaупакКумиКабуЛитРмонаЛитРMoreЛитРКали
ЛитРРобеИллюОктяоднаИллюOZONАгеепункБудепредСтепMahlSkitредагазелопоOlivGeorЛысюБутруроввеще
дибиMatsавтоДемиYourRickДерюtherГенкпригМигуJeweСороЛукаКондАлфоAntoIncrвыруСивоSixtмесямеся
месяThisКочаПолежизнБурмМайкПавлЮрьеПитеJourСтепКолбtuchkasPhotБурм
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)