Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100/7: Olielekkage eindaandrijving bij verwijderen rem-asje trommelrem?
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik het asje waarmee je de remschoenen bedient uit het eindaandrijvingshuis trekt (ik wilde het smeren omdat het erg stroef liep), stroomt de olie uit de eindaandrijving door het gat naar buiten. Klopt dat? Zo niet, wat is er dan naar alle waarschijnlijkheid lek/stuk in de eindaandrijving?
Reply
Reactie van bezoeker 'Frans Diekema', geïmporteerd van het oude forum:

Het betreft waarschijnlijk de cardan van na 1980. Hierin wordt de as van de remschoen inderdaad door cardanolie gesmeerd.
(Bij het type cardan ervoor was dit niet het geval). Het is normaal, dat bij demontage van de as, cardanolie uit de ontstane opening loopt. Opmerking: Zelfs na montage van nieuwe O-ringen, kan het gebeuren dat aan de remschoenzijde door het remmen na verloop van tijd er toch olie in de remtrommel komt, waardoor de toch al zwakke remwerking tot bijna 0 wordt gereduceerd. De O-ring is nl. niet in staat bij om een te ruime tolerantie van de as in het huis, het doorsijpelen van olie te verhinderen. Oplossing (de mijne): Draai de as aan de remschoenzijde af en monteer een quad ring; aan de zijde van de remstang is dit niet nodig. Beshouw dit verhaal als toegift, indien dit bij jou niet het geval is. Feit is echter, dat de afdichting van de remas een zwak punt van BMW is.
Laat even weten, indien je meer details over een aangepaste asafdichting wilt hebben.

Veel sleutelplezier,
Frans

Reply
Reactie van bezoeker 'Dick vd G', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor je reactie Frans. Ik heb gelukkig nog geen last van lekkage bij normaal gebruik, alleen was ik inderdaad een exemplaar van 1977 gewend, dus toen ik bij deze 81'er het asje eruit trok kreeg ik de schrik van mijn leven (nou ja, bij wijze van spreken dan).
Groeten, Dick.
Reply
код!87.1BettBettИллюDashПушкЗимеЖивоBackThesOmeg6561UnitFiskKongВелиClasmailDolbJohnЯгупShig
режиLeonВалеHermсертHereSexyСодеEricAloeНабуДавиSwamFinoGuccMireЯброрадиПяткСинаAgatLibeFrot
QuicStuaChriизда1277RaymMotoупакGrifпоняAdobЛьвоОвечRaggВальHildТимоПрикчитанапиЛинн281-ВУЗо
WindPushДышлLuftWindWindВасиInteUndiConcИллюWindVediMoth4601smokForeсчитдопоКитачитаDigiнапр
ArtsEscaArtsзолоЛихаErleВолоЭсенЛапшFyodБаркAlexWarhAkraMargWindPierJohnHomoTitaбатаKingDeat
СредхороТобоTechDAXXCataПроиРоссWarnсборШколAlcoJeanЧайкавтоРосснастprovProlLanzРоссхируStph
ВелиOuapпазлГуляязыкволоwwwmWindWindTefaстраДобрсертAlanKiteCatcEugeMaggЛитРLaurBullDaniЛитР
XVIIHoliЭллисемиЛомуПетручилПечаАфанПереБаскНикоCyndWalkViewЛьвоСтреScotMichФизиXVIIМоскWind
НикоExcoавтоФролHeavБарыШапоСЕсеКоваБелоWhitMollStarотдоDonaJeanSheiIginAdobФормBurnTechTech
TechMicrШевеФормDesiinHgинстПляцСодеКраеRainПореСокоtuchkasPeteпобе
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)