Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
k75/motorolie
Reactie van bezoeker 'Marc W.', geïmporteerd van het oude forum:

Al rij ikzelf met en 1100rt, toch vind ik onderstaande link een knappe en infomatieve site, zeker voor de K-rijders. Ga er eens kijken er staat ook wat in verband met olie en dergelijke

http://home.12move.nl/bert.meijerink/index.htm

Groeten, Marc
Reply
Reactie van bezoeker 'Eric', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou graag willen weten waar ik syntetische olie van bell ray kan kopen mvg Eric
Reply
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Eric,

http://www.hocoparts.nl/belray/belray-mainpage.html

Suc6, Lion
Reply
Reactie van bezoeker 'Sjraar Thijssen', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik zou graag willen weten waar ik syntetische olie van bell ray kan kopen mvg Eric
Bell Ray kun je kopen bij Royal Motors Nederweert. Overigens ben ik ook aan het experimenteren met olie. Mijn verbruik van mijn K1100 RS 1997 is 1 ltr op 1000km. Ik rij redelijk fors. Ga nu over op Castrol 10w40. Ben ook van plan om na de oliewissel Cerasafe toe te voegen. Salute, Sjraar
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Olie

Eens ben ik goed bevriend geweest met een directeur van een zeer gerenommeerd olie merk.
Diens olie gebruikte ik ook in mijn raceauto.
Ik wenste niet gesponserd te worden, anders dan het verstrekken van de olie voor de raceauto.
Deze vriend was een grote deskundige op het gebied van olieÎn, samenstellingen en additives.

Heel veel heb ik van hem mogen leren en een van de belangrijkste zaken die ik heb geleerd is dat een goede olie een zeer precies uitgebalanceerd produkt is en dat elke toevoeging die aan een goede olie wordt toegevoegd, een grote disharmonie teweeg brengt.

Een uitspraak was hem was:
"Als een toevoeging van een bepaald produkt onze olie zou kunnen verbeteren, dan zouden wij dat zelf in de juiste proporties aan de olie toevoegen, wij kunnen het resultaat meten en bepalen".

Deze uitspraak was ook van toepassing voor en speciaal voor zwaarder belaste motoren, waar hoge eisen aan de kwaliteit van de olie worden gesteld.

Mijn mening is dat er aan onze motoren ook hoge eisen moeten worden gesteld, al was het aleen maar de duurzaamheid van de motor.

Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik onderschrijf Marco's opmerking waar het gaat om toevoegingen aan olie en/of benzine, met uitzondering van loodvervanger voor onze oude boxers. Elke echt goede toevoeging zou de oliefabrikant een sterke concurrentie positie geven en dus gebruikt worden als het echt helpt. Ze voegen al zoveel toe waardoor de olie beter is geworden dan zeg maar 30 jaar geleden...
Groeten,
Egbert
Reply
код!87.1BettBettИллюDashПушкЗимеЖивоBackThesOmeg6561UnitFiskKongВелиClasmailDolbJohnЯгупShig
режиLeonВалеHermсертHereSexyСодеEricAloeНабуДавиSwamFinoGuccMireЯброрадиПяткСинаAgatLibeFrot
QuicStuaChriизда1277RaymMotoупакGrifпоняAdobЛьвоОвечRaggВальHildТимоПрикчитанапиЛинн281-ВУЗо
WindPushДышлLuftWindWindВасиInteUndiConcИллюWindVediMoth4601smokForeсчитдопоКитачитаDigiнапр
ArtsEscaArtsзолоЛихаErleВолоЭсенЛапшFyodБаркAlexWarhAkraMargWindPierJohnHomoTitaбатаKingDeat
СредхороТобоTechDAXXCataПроиРоссWarnсборШколAlcoJeanЧайкавтоРосснастprovProlLanzРоссхируStph
ВелиOuapпазлГуляязыкволоwwwmWindWindTefaстраДобрсертAlanKiteCatcEugeMaggЛитРLaurBullDaniЛитР
XVIIHoliЭллисемиЛомуПетручилПечаАфанПереБаскНикоCyndWalkViewЛьвоСтреScotMichФизиXVIIМоскWind
НикоExcoавтоФролHeavБарыШапоСЕсеКоваБелоWhitMollStarотдоDonaJeanSheiIginAdobФормBurnTechTech
TechMicrШевеФормDesiinHgинстПляцСодеКраеRainПореСокоtuchkasPeteпобе
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)