Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
inhouden vanaf 3de versnelling
#11
Reactie van bezoeker 'wiemer', geïmporteerd van het oude forum:

Zeker weten??

De naald-hoogte is op mijn '79 wel verstelbaar, en heeft een invloed van beetje gas tot bijna volgas!

Zuiger eruit halen, naald vastpakken, 1/2 slag draaien, en wat omhoogdrukken. Bovenin de zuiger kan je goed zien hoe het werkt. Bij mij dan.

W.

Reply
#12
Reactie van bezoeker 'wiemer', geïmporteerd van het oude forum:

Corr,

Moet 1/4 slag draaien om de naaldhoogte te verstellen.
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Dick vd G', geïmporteerd van het oude forum:

Nog een paar dingen om te checken:

- ontluchting tankdop: als deze verstopt is, trekt de tank na een tijdje vacu¸m en wordt de benzinetoevoer naar de carbs minder. Probeer eens met losgedraaide tankdop wat-ie doet.
- de vacu¸mrubbers kunnen er op het oog wel goed uitzien, maar toch lekken. Bijvoorbeeld bij de aansluiting op de gasschuif, OF bij de aansluiting aan de rand van het carb-huis. Test de goede werking door de carb los te halen, en vanaf de achterzijde (luchtfilterzijde) in het kleine ovalen gaatje aan de bovenzijde te blazen. Als schuif en rubber goed werken komt de schuif in zijn geheel omhoog als je redelijk krachtig blaast.
- Behalve lekke rubbers kan een oorzaak van gasschuiven die niet helemaal goed omhoog komen ook domweg een beschadiging aan de gasschuif of aan de geleidestang van de gasschuif zijn. Bijvoorbeeld door oxidatie.

Maar ik vermoed zelf eigenlijk dat Gerard's suggestie meer in de buurt van de werkelijke oorzaak komt, en dat het wel degelijk een ontstekingsprobleem kan zijn. Bougiekabels vervangen is inderdaad een mogelijkheid, maar denk ook aan slecht werkende bobines. dat heb ik op een R80 tot 2 keer toe gehad, en ook nog eens op een Honda NTV650. en dat manifesteert zich inderdaad alleen onder grotere belasting (zo vanaf 60-80 km/h). Probeer eens of je een set bobines van een andere machine mag testen. Alle kans dat het probleem ineens over is.

Verder kan het natuurlijk gewoon zo zijn dat de motor zelf geheel uitgewoond is, zoals Marco min of meer suggereert. Heb je niet constant dikke blauwe rookpluimen uit de uitlaat? En is je olieverbruik misschien niet extreem hoog? Doe dan eens een compressietest (let op: haal de carbs hiervoor van de kop af) om te zien of je geen compleet lekke cylinder(s) hebt.

Laat je het nog weten wat het was als je het probleem verholpen hebt?
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'bob', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mijn oom zijn r75/5 werd dit veroorzaakt door de overloop van de smeerolie die komt uit in de luchtfilter en gaat mee in de carburator de rechtse was het bij hem. nadat de overloop daar weggehaald was liep de bmw terug normaal.
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Dennis', geïmporteerd van het oude forum:

Denk dat het is opgelost, vlotterbakniveau was te laag....
Reply
#16
упра77.7BettBettLoonForbBassссылПисаРумяMattДойнClasAMBA9125SchoUnitSupeFullStefМагаServПапе
(АлмЛьвоIronXVIILacaLondCaroНемчсчаспартЖидкPastКлейDessAhavGeorXVIIОдинанекСобоMakoSearClea
BrauLineАрмиPhilAdvaNintWindмесяStevFumiЕмцеXVIIШишкDigiCathМаркгосуКучедвижчитазавоFranМарь
WindBratXIIIWindWindWindAngeskirClanCarpМонтWindNearDreadiamЛаврИллюэкстVictGardPoulUndeпере
MultOlimMicrоникчиставтоабхаOratКузнАртиЛюдмJennMasaAudiAndrFreeудоскандPedrWarh10-1JeweБрум
ценаОкруоснопортDAXXCataSamsКитаErnsPresWindAlcoСРФ-ЕвроPETEGreaLostFruiRefeSuprclasPlanAvan
ValiGiotEducперсмолоHasbWINDWindАртиMoulлистOregChouBvlgИндиЛитРФилиЛитРEricЛитРDrohЛитРради
ЛитРТомпШульФормоднаJohnEdwaManaКатеВладМихаXVIIАндрMuchJennLeonМикуRaniYourМатуKyliложнИнст
ВороExceавтопроиOFYCPupiWindблизКлимГрозПескРЛСтпрофИллюЩапоAesoDEMOWindFranкнижНовипортпорт
портлитестихФормKozaВетрМоскАлтыуспеBentUndeРязаВостtuchkasАлямVisu
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)