Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
inhouden vanaf 3de versnelling
#1
Reactie van bezoeker 'Dennis', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R100 uit '82 met standaard elektronische ontsteking, 40mm Bings en DELO powerfilters gaat als een trein in de eerste en tweede versnelling tot hoog in de toeren, maar in (en vanaf) de derde versnelling kan hij niet hoog op toeren komen en gaat dus niet harder dan 80. Aan de onsteking kan het niet liggen denk ik, dus het moet iets in de carburatie zijn. Heeft iemand tips? M'n sproeiermaat is 160.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Trek de benzinekraantjes eens uitelkaar.
Waarschijnlijk vuil bij het benzinefilter in de tank op het kraantje.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Rudi', geïmporteerd van het oude forum:

Wat is een DELO powerfilter? Als dit een niet standaard luchtfilter is dan zou ik de standaard versie er op zetten.
Welke kleur hebben de bougies? Deze moet koffiebruins zijn. Zijn ze wit/grijs, dan zou ik eens een grotere hoofdsproeier 170 proberen.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Kijk ook eens naar de membramen bovenin de carb's.
Als deze lekken komen de gasschuiven niet helemaal omhoog, en levert de motor geen vermogen.
Dit merk je niet in de lage versnellingen, maar wel in de hogere, de motor moet dan meer vermogen leveren.

Groeten, Paul.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Dennis,

Als ik je vraag lees, dan denk ik dat het misschien mogelijk is dat je te weinig vermogen hebt, de oorzaak kan velerlei zijn.
Als je vermogen niet toereikend is zal je dat gaan merken als je in een hoger versnelling komt.
Denk maar aan scooter die er tussenuit kan schieten bij een lagere snelheid, maar als je dan harder gaat dan komt hij vermogen te kort en kan je hem voorbij gaan.
Het zelfde soort effect.
Omdat de maximum snelheid heel laag is komt dit omdat het vermogen van de motor niet aanwezig is.

Het verhogen van de snelheid vraagt bij snelheden onder de ongeveer 200Km/h een kwadratische vermeerdering van het vermogen.
Voorbeeld:
je rijdt 50 Km/h met 10 pk
Om 100 km/h te kunnen rijden heb je 100/50=2 in het kwadraat, dus 2x2=4 maal zoveel vermogen nodig, dus 4 x 10 pk = 40 pk is er nodig om 100 te rijden.
Wil je 200 km/h rijden dan nog een keer maal 4 dus 4 x 40 pk is 160 pk.
Om te voorkomen dat er reacties komen, de getallen zijn uitsluitend een reken voorbeeld.

Je zult het dus misschien moeten gaan zoeken waar je vermogen is gebleven.
Heel veel succes,
Marco
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'erwin', geïmporteerd van het oude forum:

waarschijnlijk zijn de membranen ,of minstens 1, kapot, zodat er geen vacuum ontstaat, geen gasschuif omhoog gaat, en te weinig mengsel in de cylinder komt. vervolgens is de topsnelheid volgas dan ook plusminus 100 tot 110. vervang deze rubbers maar allebei. succes. groetjes erwin janssen.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Dennis', geïmporteerd van het oude forum:

De membranen zijn het niet, die zien er nog goed uit. Benzinetoevoer stroomt constant. Het originele luchtfilter eropzetten is geen optie, want die is er niet meer. Kan er ee soort vacuum ontstaan achter de carburateurs bij een bepaalde snelheid dat hij daardoor moeite heeft met het aanzuigen van lucht? De luchtfilters zijn van het type die je direct op de carburateur aansluit, maar zonder luchtfilter heeft hij het zelfde probleem. Er zit een 2 in 1 enkele demper onder, kan die er nog iets mee te maken hebben? Sproeiers nog niet geprobeerd want die zijn in de buurt niet op voorraad.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'wiemer', geïmporteerd van het oude forum:


Hoi,

Probeer(na nalopen bovenstaande) eens met meer brandstof.??
Naalden flink omhoog!
En ook eens kijken naar hoofdsproeier.

W.
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Dennis', geïmporteerd van het oude forum:

De naalden zijn volgens mij niet vestelbaar. Sproeiers zijn in bestelling
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Dennis, ik weet niet of het op jouw motor helpt, maar bij de r100s die ik destijds had (gewone ontsteking) had ik ook iets dergelijks. De bougiekabel(s) waren dan vaak de oorzaak. Ik had een goedkope reservekabel liggen die ik dan om te proberen aansloot.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)