Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:
Zou je zonder problemen met een K100RS 16v euro95 kunnen tanken?
En hoeveel reserve heeft deze motor nou, 5 0f 7 liter?
Bvd,
Lion
Reactie van bezoeker 'Robin', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Lion
Mijn k100rs heeft alleen een rood lampje die aangeef dat hij nog een reserve heeft van 7 liter
ik weet dat er ook k100 modellen zijn met twee lampjes een rode met 4 liter en een oranje met 7 liter reserve
ik tank al jaren euro 95 en dit zonder problemen
mvrgr:Robin
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Robin,
Heb jij ook een 16 v? Want in mijn sleutelboek staat bij de K100RS euro95 en de K100RS 16v super loodvrij aanbevolen.
Lion
Reactie van bezoeker 'Robin', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Lion
Ja ik heb ook een k100rs 16v
deze is uit 1992 je heb gelijk wat betreft het octaan gehalte ik heb het opgezocht en ze adviseren een benzine met een octaangehalte van 98
ik tank nu al +- 7 jaar euro 95 en dit echt zonder problemen(de vorige eigenaar tankte dit namelijk ook altijd)
Reactie van bezoeker 'robert', geïmporteerd van het oude forum:
Dag Lion.
Ook ik rijd al 12 jaar k100rs 16 v op euro 95.
Nog nooit problemen gehad.
Leuke tip voor het lege vensters waar voorheen de
tankinhoudindicatie zat:Lampje in de klok monteren
en een orginele schakelaar monteren op de
inspuitgalerij. Nu gaat het lampje branden op het moment
dat de choke in gebruik is. Alle interne bekabeling is
al lekker aanwezig.
Als je er helemaal niet meer uitkomt, ik heb nog zoeen
schakelaar met toebehoren liggen.0629046052
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Bedankt voor de reacties.
Heb euro95 getankt en +/- 400 km gereden, merk toch wel verschil met super98, de motor houd veel meer in bij gas terug. Geef ik dan weer gas dan gaat dit met schokjes.
Probeer het nog even verder uit.
Robert, ik wou de over gebleven plaats voor een lampje gebruiken voor de indicatie van verstraler/mistlamp.
Nog bedankt voor het aanbod.
Lion.
Reactie van bezoeker 'DJ', geïmporteerd van het oude forum:
Volgensmij heb ik zelf wat over de exacte werking gevonden :
"De NTC's zijn weerstanden die op temperatuur reageren. Als die boven de benzine zitten worden ze warmer dan in de benzine en gaat het bijbehorende lampje branden. Jouw probleem doet zich voor als het buiten warm en je na een langere rit je motor mooi op temperatuur hebt. De benzine in de tank wordt dan ook een stuk warmer, waardoor de NTC's denken dat je zonder benzine zit. Ik heb zelf een K100RT uit '84 en heb hetzelfde probleem. Twee weken geleden in het Teutoburger Woud met prachtig weer al na 60 KM twee lampjes aan. Ik ben gewoon doorgereden en ben er prima mee thuis gekomen. In latere modellen zijn de NTC's vervangen door een vlotter.
Dat werkt betrouwbaarder."
Als het nog nader uitleg behoeft hoor ik het graag.