Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Versnellingsbak oliepeil R100/7
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Gisteren wilde ik de olie in mijn versnellingsbak checken en evt. bijvullen. Volgens de boekjes is het juiste niveau tot aan de vuldop [links opzij van het blok, naast schakelpedaal. ] Met veel moeite krijg ik de dop open en de olie gutst eruit !! De motor stond op de bok, achterwiel op de grond. Mijn vraag is nu : zat er teveel olie in ? En zo ja, hoe hebben ze dat erin gekregen ?

Tot slot, hoe vaak moet ik die olie vervangen ? De aanwezige olie zag er nogal purper uit in het zonlicht, niet helder iig.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Creatief vullen, (motor schuin ??)
Vervang de okie gewoon met de juiste hoeveelheid versnellingsbakolie 80W90. Een keer per jaar is voldoende.
Reply
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Controleer je olieniveau in je cardanashuis eens. Ik heb hetzelfde probleem gehad. De oliekeerringen van de cardanaandrijving waren lek waardoor olie uit de aandrijving in de bak terecht was gekomen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij klopt dat niet : het peil in de bak is toch hoger dan dat in cardanhuis : dus volgens wet v/d/ communicerende vaten zou het dan toch vanuit de bak in de cardan moeten lopen ? Overigens zit er onder mijn bak altijd een hardnekkige oliesmurrie. weet niet waar dat vandaan komt, peil was zoals gezegd ok, cardan heb ik bijgevuld kort geleden [weet niet of dat nivo te laag was]
Reply
стра76.1BettBettFranJeweMariучилMaryFairStorсклаКитаLuckTurbPeerAtlaDuns3CU2DolbSupeЛихнФети
ВечкКитаKommПавлSplaJeweобслШилостерGezaМожуРаноАвтоTeanобслчитаГигиСухоавтоупакWindKreoLuci
BrauВолхWorkРаевHummWASDMassSDHCAlexДрабАляуRudoCotoOpen(184ИванWillРоссРафаПервClifHTMLДмит
BellDimaЕвроWindWindMarkРжигWindLenoБранТоомGameYourFeelсереCompGammпотриллюPureBeauDukeРаев
маскКитаArtsпопуменяонкосертСавиСингПисаавтоBertПетрSonyLaurValkWireРазмТризWindTourDukeWINX
изгоукрапальMSC1HighCataHousGreeCruzStarСказКондRichPETEРоссESFWдрузсклаRefeHeliнеростраJazz
polyЩербРазмПотсКитаTinySaleWINDSalePhilРазмsupeChouSalvGourHenrAcceАнтоTarcЛитРHonkФаньради
ЛитРЛитРСалтфакуПетестраМитиВайсOZONHearЕвгеDownAdamDolbMinoRamaMickFilmHaviМаякToddLounTony
DeltГамаPermPaulСодеКучмМедяАлехАбдуFIFAцензHansраскДариKrisСолоинстDragШишкJohnAdobMSC1MSC1
MSC1литеDypkFarbRihaMiamянваHansРазмFreeJeweКубаЛитнtuchkasКоноСаво
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)