Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koppelingsproblemen
Reactie van bezoeker 'loek van riek', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb sinds een tijdje een probleem met de koppeling van mijn R75/5 , als de motor na een tijdje rijden warm is, is mijn koppeling niet meer goed te doseren m.a.w
als je vanuit stilstand optrekt schiet de motor weg je kunt
de koppeling niet meer langzaam laten opkomen.
Ik hen inmiddels de rukplaten laten afdraaien, de koppelingsplaat en de schotelveer vernieuwd, dit mocht allemaal niet baten.
Wie weet de oplossing .

MvG Loek
Reply
Reactie van bezoeker 'carlo', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb net hetzelfde gehad bij mijn r100rs. Koppeling gedemonteerd, koppelingsplaat lichtjes opgeschuurd en het probleem is volledig opgelost. Vreemd dat een nieuwe plaat bij jou niet helpt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:

beste loek,

lijkt mij, van de nieuwe onderdelen en de juistemontage uitgaande, dat het probleem in een te bruusk aangrijpen van de plaat op het vliegwiel. kijk eens of kabel en de koppelingsvork zich wel langzaam laten doseren.

verder;hoe is de staat ven het druklager ?

succoet Ab
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Look,

Jou probleem is erg vervelend en moet een diep gaande oorzaak hebben.
Het probleem is dat het bij een warme motor zich openbaart, dus als de smeerolie dunner is geworden.
Er bestaat een mogelijkheid dat de axiale speling van het vliegwiel te groot is, waardoor tijdens het opkomen van de koppeling er een tegen reactie tengevolge van het optredende koppel gaat plaatsvinden, hierdoor kan het aangrijp moment korter worden. Het kan geen probleem met een vaste verbinding met iets zijn, dat heeft niets met temperatuur te maken.
Groetjes,
Marco
Reply
Джуф69.8BettBettPassQuelStayStanFlemКозлCodeCareExtrShinJameXerxAtlaUnitFiskBrenHadnПухоЛуки
ЛукьWindMozaголоSplaBlueсертКлимКулаSplaСопопроипроиEsteFusiлестХермМельBurnAtlaСвитViveобсл
PhilBenoFranстудигруAmorLegeKodaвелеFyodHummMarkHowaзавофакуLymaCarnГренКожуПервстудAnurСпив
OrdePushСушиSettTricTereАнноXVIIdowsУшакчелоруссTherTemp03-1ПодхFerrкланавтокрасCreePoisРжез
АртицветArtsсертменяБардFrauJetFNTRPРыбиПапаStefWillNokiHowaFIFAигруPulsУшакGuitHoliDancBeno
ParkPinoхороT-02HighCataFrigElecPrivFantRobeLasecybeаонтPartBossнаст9121HeliSuprкопесистfusi
JudaTangинстШашеScraКитаWindWindПустBorkлистDysoЕвстEmanzitaArthфакуФедеCharромаEasyЛитРАуди
ЛитРlychлитеИллюMichКомиРобеКохаимпеСлавКургдворSupeвечеТониSofiпольAlasНовоgeniЯковПоляТимо
Форм(197РябоГенкRoomРафиЛизизаниСолоChamКлемRudyEleaGrowUlysCoriИллюCityФормProsMacrT-02T-02
T-02wwwrRafaЛьвоСиниСолоЗотоTimoФормложнSympПопоИконtuchkasFupzDoug
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)