05-18-2004, 01:14 PM
Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum:
En dan zijn er nog eendelige tuimelaarbokken te koop: deze verbinden het bovenste en onderste tapeind met elkaar, zodat deze niet meer van elkaar kunnen wijken. Dit wijken schijnt ook bij opwarmen te kunnen gebeuren. Zou mede verklaren, waarom een warme boxer meer klepgeratel vertoont (naast dunnere olie natuurlijk).
Zelf heb ik geen ervaring met deze eendelige tuimelaarbokken, maar het zou kunnen werken en schijnt dit in de praktijk ook te doen. Te koop bij de oosterburen (o.a. Motoren Israel in Neuhausel).
Mocht iemand in NL ervaring hebben met deze eendelige bokken dan hoor ik (en andere boxerpiloten?) dit graag.
Groeten,
Dago Langen.
'81-er R100RT, >200.000 km.
En dan zijn er nog eendelige tuimelaarbokken te koop: deze verbinden het bovenste en onderste tapeind met elkaar, zodat deze niet meer van elkaar kunnen wijken. Dit wijken schijnt ook bij opwarmen te kunnen gebeuren. Zou mede verklaren, waarom een warme boxer meer klepgeratel vertoont (naast dunnere olie natuurlijk).
Zelf heb ik geen ervaring met deze eendelige tuimelaarbokken, maar het zou kunnen werken en schijnt dit in de praktijk ook te doen. Te koop bij de oosterburen (o.a. Motoren Israel in Neuhausel).
Mocht iemand in NL ervaring hebben met deze eendelige bokken dan hoor ik (en andere boxerpiloten?) dit graag.
Groeten,
Dago Langen.
'81-er R100RT, >200.000 km.