Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb mij ooit laten vertellen dat dmv een aansluiting op een K1100 een BMW-dealer het electrische circuit kan uitlezen en daardoor een eventuele storing kan lokaliseren. Klopt dit of is dit onjuist en indien juist, kan men dan aangeven welk onderdeel moet vervangen worden.
Weet iemand wat de aansluiting op het luchtfilter bij een K1100 inhoud, en zo ja wat een motor zou doen indien dit onderdeel niet zou werken.
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:
Dirk,
Klopt hartstikke, de computer bewaart de codes en dat kan met een simpel stukje electronica worden uitgelezen.
Aansluiting op het luchtfilter is om de luchtemperatuur te meten voor de computer.
Als het niet werkt is de brandstofsamenstelling incorrect, dus minder vermogen en een te hoog verbruik,
Groetjes Marco
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:
Marco, moet ik hieruit dan begrijpen dat een BMW dealer mijnK1100RS kan aansluiten op een computer en mij zo kan vertellen wat er mis is op electronisch vlak zodat een reparatie kan uitgevoerd worden?
Dirk
Reactie van bezoeker 'berend', geïmporteerd van het oude forum:
over problemen gesproken ik heb een k1100rs 1995 50.000km en als ik zon 140km rijd houd deze opeens in en ik doe het gas dicht en kan vervolgens weer verder rjden lucht/benz filter /bougies reeds vervangen hoe kan dit maar dit is niet altijd kan zo iets nog aan een buiten temperatuur liggen help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Ik heb hier een truukje van een Bosch-monteur(sst. niet verder vertellen)
Dit houdt in dat je een schakeling maakt in de diagnose-steker.
Het koelvloeistoflampje in het tellerhuis zal dan een soort morse-code geven.
Die morse-code vertaalt zich dan weer in een fout-code, waarmee je kan zien welk component de fout geeft.
Bij interesse kan ik je dat meloen.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Jack', geïmporteerd van het oude forum:
Is dat niet iets om stilletjes op dit forum uit de doeken te doen? Ben razend benieuwd...
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:
Ja en wij vertellen het immers niet verder, toch?