06-02-2004, 09:40 PM
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:
Beste allemaal,
Wat er wordt geschreven en gehoond, het is allemaal waar wat jullie schrijven en toch wordt het principe in een andere vorm nog steeds toegepast.
De mantel van de zuiger werd haaks op de zuigerpen met een speciaal geprofileerd profiel gewalst, waardoor de diameter op deze plaatsen wordt vergroot.
Vele zuigers van moderne motoren hebben ook een licht ovale cilindrische vorm.
De machine droeg het alom geprzen merk SnapOn.
Het zgn. lapmiddel zorgde er wel voor dat de zuigers niet meer kantelde, waardoor de afdichting van de zuigeveren sterk kon worden verbeterd. Het was zeker geen placebo.
Door het met een plofiel walsen kreeg je tevens een betere smering van de zuigermantel ter plaatse van reeds eerder gesleten delen van de mantel.
Sorry dat ik dit onderwerp heb aangeroerd en veel twijfels bij de deskundige heb opgeroepen.
Vriendelijke groet,
Marco
Beste allemaal,
Wat er wordt geschreven en gehoond, het is allemaal waar wat jullie schrijven en toch wordt het principe in een andere vorm nog steeds toegepast.
De mantel van de zuiger werd haaks op de zuigerpen met een speciaal geprofileerd profiel gewalst, waardoor de diameter op deze plaatsen wordt vergroot.
Vele zuigers van moderne motoren hebben ook een licht ovale cilindrische vorm.
De machine droeg het alom geprzen merk SnapOn.
Het zgn. lapmiddel zorgde er wel voor dat de zuigers niet meer kantelde, waardoor de afdichting van de zuigeveren sterk kon worden verbeterd. Het was zeker geen placebo.
Door het met een plofiel walsen kreeg je tevens een betere smering van de zuigermantel ter plaatse van reeds eerder gesleten delen van de mantel.
Sorry dat ik dit onderwerp heb aangeroerd en veel twijfels bij de deskundige heb opgeroepen.
Vriendelijke groet,
Marco