Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
cilinders honen
Reactie van bezoeker 'Stefanie', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een bmw r 25 1951 gekocht en het motor blok moet nagekeken worden. Kan het niet zelf en ik zoek een motor garage( voor oldtimers ) of een hobbyist die dat kan. Heeft iemand een idee.???
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Stefanie,

Kijk even op BMW-Mono-club.nl dan vind je het wel. bij de "links" staan diverse. Hangt een beetje af waar je woont maar er is vast wel iets in de buurt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Stefanie', geïmporteerd van het oude forum:

Dank je Dick b.
Stefanie
Reply
Reactie van bezoeker 'frank', geïmporteerd van het oude forum:

ik werk bij power seal in nuenen wij reviseren motor cilinders van alle merken ook verkopen wij zuigers prox
wiseco
het bedrijf zit op eeneind 2
de tienden 30-32
kijk op de site www.power seal.nl
Reply
Reactie van bezoeker 'Nico', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Robbert,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb ze gelijk een mailtje gestuurd.

Groet.

Jesper.
niet mailen, maar bellen.
Reply
Reactie van bezoeker 'eestermans', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Wie heeft er wat adressen om mijn cilinders te laten honen? Ikben woonachtig in de buurt van hilversum. Weet ook iemand hoe duur dat is? Bij de motoport is dat ongeveer 460 euri (incl. nieuwe zuigers, veren, klips, pen en honen)

Bvd. Jesper.
Jesper,als je cilinders alleen een beetje glad zijn en niet versleten,dan kan ik ze wel voor je opzuiveren met een speciale borstel en je zuigers kunnen we dan stralen en
polijsten.
dit alles is ongeveer twee uur werk.
Gr hans eestermans
Reply
Reactie van bezoeker 'eestermans', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik heb een bmw r 25 1951 gekocht en het motor blok moet nagekeken worden. Kan het niet zelf en ik zoek een motor garage( voor oldtimers ) of een hobbyist die dat kan. Heeft iemand een idee.???
Hoi Stefani wat moet er allemaal aan je motorblok gedaan worden denk je.
draaid hij nog wel?
Gr. Hans Eestermans.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jaap v Gelder', geïmporteerd van het oude forum:

Marco,

gebruik je drugs ?

cilinderwand van mijn rs kreidler cilinder vroeger, zat vol kleine putjes, om de olie ''vast'' te houden. Dus je verhaal klopt niet helemaal...
Reply
Reactie van bezoeker 'chris', geïmporteerd van het oude forum:

het honen van een colinder is bedoelt om deze rond, recht, cilindrisch, en op maat te maken.
Het voordeel van deze bewerking is dat de cilinderwand indien deze van gietijzer is voldoende glad is de zuiger te gegeleiden, maar ook tevens ruw genoeg om olie vast te houden,
Het zogenaamde boren van cilinders kan meestal achterwege worden gelaten omdat met de huidige hoonnaalden de afwijkingen er gemakkelijk uit te honen zijn.
Ook grotere maatverschillen kunnen gemakkelijk worden overbrugd, de verspaningscapaciteit is groot genoeg.
Een cilinder enigzins opruwen met schuurlinnen of zo'n schuurborstel is m.i. geneuzel, als de cilinder versleten is zal dit geen effect hebben, de maatvoering van de cilinder is weg.
Enige goede oplossing is honen + nieuwe zuiger.
Ik denk dat de Ferroseal uit Nuenen ook niet slecht is voor een oude BMW, maar ervaring heb ik hier echter niet mee.
De gewenste zuigerspeling is afhankelijk van het verschil in zuigermateriaalcilindermateriaal ( uitzettingsverschil met zuiger), en afmetingen zuiger, bedrijfstemperatuur smeringcondities etc.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:

Jammer dat de reacties 1 tot 2 jaar na de vraagsteling en de direct daar opvolgende discussie komen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)