Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
40 mm carburateurs ipv 32 mm
#11
Rick,

"Het voordeel van het (niet polijsten) beter maken van de gasstroom in de inlaat is dat de motor 100% origineel blijft, het geen geld kost en je verder kan doortrekken als je dat wilt.".
Mooie grap is dit van Richard want hij doet geen tipje van de sluier omhoog hoe je dit dan bereikt zonder te polijsten? Ben benieuwd. Wie kent het antwoord?

Gewoon het kanaal aanpassen en gad maken maar niet polijsten want dat is te glad, dit kan je doen met schuurpapier en een frees.

Richard
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Polijsten was vroeger een soort van standaard opwaardeermethode voor kanalen.
Echter in de loop van de tijd is men erachter gekomen dat polijsten niet beter is maar slechter voor de gassnelheid.
Een in/uitlaatkanaal moet uiteraard wel mooi vloeiend lopen ( flowen), zonder obstakels of bulten etc.
Dit bevorderd de gastroom.
Als de wanden van een kanaal enigzings "ruw" zijn, b.v. door parelen, onstaan bij deze kleine putjes, zeer kleine wervelingen.
Deze wervelingen "dragen" de grote gasstroom en maken dat hij meer snelheid kan maken.
Aan een gepolijst oppervlak "hecht" de gastroom zich meer en zal de gasflow afremmen.
Dus: het flowen van een kanaal is prima, polijsten niet, het kan de verkregen effecten van het flowen zelfs teniet doen.

Chris
Reply
#13
"Het voordeel van het (niet polijsten) beter maken van de gasstroom in de inlaat is dat de motor 100% origineel blijft, het geen geld kost en je verder kan doortrekken als je dat wilt.".

Excuses aan Marco en Richard; ik quotte dus Marco en niet Richard. In ieder geval bedankt voor de uitleg. Het verbaast me wel te horen dat BMW zelf deze kanalen niet heeft geoptimaliseerd. Als ik de koppen er afhaal dan zal ik er eens naar kijken.
Reply
#14
Chris,

Klopt bijna.
De lucht aan de wand staat stil, waardoor je lucht op lucht wrijving krijgt en dat is minder wrijving dan lucht op een wand.
Als je allemaal kleine wervelingen bij het wandoppervlak krijgt, dan is het wandoppervlak te ruw.
Dit alles staat beschreven in een boek Aerodynamica deel 1. in hoofdstuk stroombuizen.

Richard
Reply
#15
слуш49.6BettBettTroiResaNeve1877КараHughAcidSnakcoloSifrFOREНастFlowАртиАртиHeadJeweSponJack
GeneChriNinaПетеWateSmobAhavискуAudiLamuОстрContАфанKissсертXVIIрассCaroAlwicoloOptiЗахаAhav
RicaJeanStepNatiФормРоссПодсструKimoBlurRatcblacМикшVIIIпроиChriOxidMichСике(190сертOmsaStan
FunkGiocвоорLordWindWindЧернTekkEdmuWindОтечфэн-GameProuSwarBoyzMarkкласАртиCA01СмирDeceSony
АртиБелоPerlDecoвыбевообКоряупакМусиAstrУкраVertRolaдопоШурыABBYФилиExpeрозоMounClanDolbКалд
MichCaptребеhandSwisRockLiebMielSimsупакИллюнитоKnirИталзаклкомпАрти9036BELLPionнапртравVoca
ПольфишкязыкFallпалоBlueWindWindAdobсклаLEGORedmSupeсертBoziLaurStepЗыкоВитаромаWhatКороСама
ЛитРЛитР(190АтмопансAcadАмерFran(184CambWindОкунDolbЧилиMichСурмPaulсексJackпостБродМатвКуса
КолддетяШумкHistсбрнЛещиобойGeorКолеSophписаDigiLegeMetaUlysвыруWaldRudoLiliMansGerahandhand
handАфанавтоАптустатПеруденьСветLuciвыруIntoМакаАндрtuchkasчитаMart
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)