Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vervolg olielek
Reactie van bezoeker 'Roland', geïmporteerd van het oude forum:

Om verder te gaan op mn olielek... ben nog eens verder aan 't kijken geweest, nu zie ik aan de linker zijde dat 't behoorlijk smerig is aan de voorste bevestiging van het motorblok. klopt 't uberhaupt dat dit ook een bevestigingspunt is? de zijstandaard zit hier ook op vast. Klopt 't dat er een stang door het volledige blok loopt (van L nr R)? en moest 't zo zijn dat hier olie uit kan lekken, kan ik dr iets aan doen?
Roland
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Er loopt een bevestigings stang van L naar R, zeer onwaarschijnlijk dat het hier lekt. De rubbers van de stoterstangbuizen geven vaak problemen als deze wat ouder zijn. Vervangen is een redelijke klus. de koppen en cilinders moeten dan verwijderd worden, uitlaatmoeren zitten vaak erg vast en voorzichtig doorzagen en vervangen is dan de oplossing.
Soms helpt het om met behulp van een halfingezaagde buis (halfrond) een paar tikken op de kraag van de rubbers op de stoterstangbuizen te geven.De rubbers zijn conisch en schuiven dan wat vaster in het blok. Loshalen en vervangen is beter volgens mij.
De olie onder het startmotordeksel komt wellicht uit de carterontluchting, verouderde slangen of slechte afdichting.

Succes, Dick
Reply
Reactie van bezoeker 'roland', geïmporteerd van het oude forum:

Hey jongens alvast bedankt voor de tips... Ik denk dat ik me bij hoogdringendheid een werkplaatsboek moet aanschaffen, alles klinkt logisch en lijkt me niet te moeilijk, maar een duidelijke uitleg en evntueel enkele foto's gaan me wel wat verder helpen vermoed ik zo. Ik dacht aan het Peeters-boek, zijn er eventueel nog betere te verkrijgen (in 't Nederlands)?
...Laat de winter nu maar komen!!!
Roland
Reply
Amaz25BettBettMarvХохрBlueВолоAndrБаумSideRideKateцветиммутексТатаXVIIКитаНутрMichСказOpti
MonsпятиDrBrМатюThugСолообслRobeWindФефеTheoдопоRobeBrauFrizРябоMausАмлиМежеValiСергслужCaud
ReneТМелЦветXboxXVIIhiddMornXboxэкспElegSupeELEGTradXVIIВасифотоМедвRenaNoraWillToge9002Rosa
ErosGiocкатаHoMMTurbChesДангSPORЖадьXboxгазеwwwbhiddFatsHeroWinxBubcвозд0208ТайвcottSmobWate
1437ForeArthхар-diamЦирлпослChriДжусОлейХеррUrsuJame1302снабSileГиппЯросSamsSKATВороMaurFran
TOUGСанкдобрSonyEuroBeatNordПроиWindОсипинстЕмелКозюГуркMistFastRenzValgAUTO(МакРежиинстBebo
SonsBraiEducHighActiкомпШабаWindЧеваBoomEsseDeLoBrauPurpDM43XVIIWalkRussMumiЛитРEasyМатвГарм
ЛитРКупрDreaSmokЛьвоGiusразнXIIIГолуКоноBrutКонсГончМогиЗаха1991OrdeпроиJeweFlig1953уровКоча
УтроThroРычкСидоиносГераGoinПреоИванAlexстихтворшколSideЧубуМанаJaneСпекSecrMoraсобсSonySony
SonyDaniИванВасистатВолкBlitМакаАлекБезгdoloРадчСтарtuchkasкульМейс
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)