Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:
Geacht Forum
Mijn K.M.teller valt regelmatig weg, weet iemand hier misschien de oplossing voor ??? (k100rs 1989)
Alvast bedankt.
Groetjes Bert
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:
En de snelheidsmeter doet het dan nog wel?
Dan zou hij even open moeten en dan moet je de ruimte tussen de cijfertjes wat opvullen met het een of ander.
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:
dag Bert,
eerst eens kijken of de gever op het cardanhuis schoon is en de bekabeling hiervan nog in orde is, Anders eventueel eens de stekker op de achterzijde van het dashboard eens goed nazien, eventueel inspuiten met contactspray en de pennen met een spits tangetje een klein beetje verdraaien zodat deze strak op de stekker passen. Andere mogelijkheid kan zijn dat er ergens een breuk in de printplaat zit, er contacten ge-oxideerd zijn of de soldeer ergens niet goed meer vastzit.
suc6,
Jan
Reactie van bezoeker 'VarioMAAT', geïmporteerd van het oude forum:
Hey, hallo, Jan-Boxer-Wielsma ook hier,
als nieuwbakken motorrijder en kersvers BMW K100RS bezitter zul je me hier nog weleens tegenkomen !
Ook mijn RS had dit probleem (leuk begin als je die motor slechts een paar dagen hebt...) Inderdaad de bovengenoemde handelingen uitgevoerd en het probleem is (voorlopig?!) verholpen.
Vergeet ook niet het contactslot te behandelen met contactspray (en natuurlijk de overige connetoren: BMW K-serie staat bekend om elektrische storingen en bij een gemiddelde leeftijd van ongeveer 15 jaar kan een beetje onderhoud af en toe nooit kwaad)
Succes en veel rijplezier allen,
Arjan
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:
Hey Boys
Bedankt voor de tips, het was de connector (geoxideerd) achter het rechterzijdeksel.
Groetjes Bert