Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
poetsen
Reactie van bezoeker 'Ben', geïmporteerd van het oude forum:

Beste lezer,
Mijn R 100RS ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd, maaar... hoe krijg ik dat blok een beetje redelijk en waar kan ik dat poetsspul dat ik daarvoor nodig heb kopen
BvD voor je reactie, grt, Ben
Reply
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Ben, als je het blok in de originele doffe kleur wilt houden, moet je niet met poetsmiddelen aan de gang.
Als je regelmatig met bijvoorbeeld voorvorkolie aan de gang gaat met een kwast en een doek, dan ziet je blok er na enige tijd prima uit. Niet te veel van dat spul gebruiken en alleen op het aluminium. Als je gaat poetsen of polijsten is de originele look niet meer terug te krijgen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Wat ook prima werkt is je blok eerst met een kwast terpentine insoppen, daarna schoonblazen met perslucht...
succes Marcel
Reply
Reactie van bezoeker 'marco', geïmporteerd van het oude forum:

Ben,

Het van oudsher in militaire dienst gebruikte middel is gasolie (diesel).
Dit reinigt zonder krassen en is een beetje vettig. Verdampt nauwelijks enbeschermt. Het is niet duur en bij elke pomp te verkrijgen.
Na enig gebruik gaat het lekker ruiken ook.
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Marc', geïmporteerd van het oude forum:

Heb een tijdje terug een spraybus S100 gekocht.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En kan het kwaad wanneer ik hier de voor en onderkant van m'n blok mee schoonmaak?

groet, Marc
Reply
Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:

na 14 jaar niet poetsen heb ik mijn blok weer echt als nieuw gekregen met een spuitbus S100 en een stapel schuursponsjes
ik kan helaas geen foto bijvoegen, maar het resultaat was verbluffend mooi
S100 kun je bij veel motorzaken kopen
succes, RenÈ
Reply
Reactie van bezoeker 'Eelco', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Heb een tijdje terug een spraybus S100 gekocht.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En kan het kwaad wanneer ik hier de voor en onderkant van m'n blok mee schoonmaak?
groet, Marc
BMW raadt S100 af omdat het te agressief zou zijn (voor pakkingen bv).
Kijk verder eens op de volgende URL:
http://www.ibmwr.org/clean/
met waardevolle tips van een echte poetsfreak.
.

Reply
Reactie van bezoeker 'Coen', geïmporteerd van het oude forum:

BMW raadt S100 inderdaad af. Toch kun je het wel gebruiken, mits je direct met veel water na kunt spoelen. Iets wat niet alleen voor S100 nodig is, maar voor vrijwel alle motorblokreinigers. Het nadeel van dat spoelen is natuurlijk wel dat je veel vuil (olie-vet) achterlaat op de plaats waar je dat doet. Maar, in de meeste wasstraten worden olie en vetten van het afvalwater gescheiden dus kun je daar ff gaan spoelen.
Overigens kun je ook eens wat proberen met de reinigers die in de handel zijn voor fietsen (ja, die dingen met trappers!) Er zijn er een aantal die niet belastend zijn voor het milieu, je lak niet aantasten en toch goed reinigen.
Reply
арис23.4BettBettАбдуанглИвушJuliJameдиаг(ИспдоктDoriDormPartГридАртиБердFiskВасиZackхороSelz
инстArchAzizAkutЛидмJuleTaftбудуEHLPЛеонJeanлектStanPhilсертПослрассэкспПросязыкRondКалиCaud
BrilСухиСиндManhИллюBlurMornNeedXVIIRupaRoxyJoseOmsaavanDickHowaJameJohnКларчитаLogiJohnочер
OmsaАндртелеDiabWindPureКороColiпроиFallРаевSimsWindOscaигруArthсторSakuРоссSinddarkPaciLars
MiguПервWillкараFuxiИллюБудеChriLudwClauTheoQuenЗайцZirrТараEverхудоиздаунивMedaMiyoСодеКрей
КаугКрылГромRitmMaraКитаIndeПроиWorlKenzBerlАвстFierАртиинстCaseWoodVALGOZONпятнБетудиалClas
АртикартподсинтеМедвдемоWindWindCoreкартNowhBrauBoscсертWhisЛитРЛитРAlfrЛитРRSETГолоЛитРBeri
ИллюNintRichСодеMustВишноднаLarsHonoразнБалиСиваПускНабуOlegАПЧеDaviЕрмопостWorlДетсWhatМаль
автоКазаБуслMargRemeавтоTracзаруГромФормСкриAlphCallSideMastМигуИллюМереAdobCharWillRitmRitm
RitmТыщеTomaзаниЛепеТамбTurbFranНикаЮделGregГригавтоtuchkasчтенРоби
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)