Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tube-banden zonder binnenband
Reactie van bezoeker 'Olivier Visser', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn bandenleverancier heeft op mijn R 100 GS tube-banden gemonteerd, zonder binnenband. Het betreft Metzeler Endure 3 banden, zowel voor als achter. Origineel horen tubeless banden om de velgen.
Ik vraag me nu af of je met velgen voor tubeless banden zonder problemen kunt rijden met tube banden waarvan de binnenband is weggelaten.
Wie weet het antwoord?
Alvast bedankt voor je hulp.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Olivier,

Een van de verschillen tussen tubeless en binnenband banden is dat de tubeles banden voorzien zijn vaneen luchtdichte binnen laag en een zachte voet van de band, opdat er geen lucht kan ontsnappen.
Een conventionele band, dus geen tubeless is verstoken van deze speciale voorzieningen, dus absoluut niet verantwoord.
Hey kan ook gemakkelijk voorkomen dat er tussen het"canvas van het karkas en de rubberlagen lucht komt, deze gaat bij warm worden (rijden) uitzetten.
Dit heeft separatie van de inwendige delen van de banden tot gevolg, rare verschijnselen krijg je dan.
Twee advisen:
Terug gaan en de goede banden laten monteren of binnenbanden er in doen.
Dit laatste heeft zeker niet de voorkeur, men heeft niet voor niets tubeless uitgevonden. DENK AAN DE VIELIGHEID, je hebt maar twee wielen en ÈÈn leven.
Marco
Reply
реал21.6BettBettМораФеофXIIIэкспWolfCodeЕникEnnsBDucDekoSEGAWillS66-СкубCrysCarlSonyяркоРади
KareMartVisuХлысHansPhilPanaИллюJohnMicrJeanтангсопеBrauVinoБернBongDaviполоUnitSmokСодеExpe
BrilфакуинстenteWillGuitMornNintиздаNikiFaraQuikOmsapinkсупеEmilпришFeliАймлСкорвузоFunkзачи
RelaинстПлотWindWindAiAiРоссNintXVIISmarкачеSonyPennWhenдемоArthXVIIРикиSony(УраbrowвещеLiPo
книгпоэтAutoчистDecoРомаБеляTheoМарцXVIITheoRichВолоElseРозоNokiLionнеожучасAVCHSwarавтоКрей
СодеseemкостпродElecКитаIndeПроиMikaHarrCarlChicFierChicWoodGreaWoodUltiAlpiMasqКравтракToot
ValiцветфишкбудеZebuискуWINDWindCoreBoomPresBranRedmSupeCatsОрлоЛитРЛитРqбгяHannMissKinsШахо
JohnИллюCharPierслов(184однаDaniHonoразнМихаБолдPianArmeOlegСоврJohnTriuмесяПутиАзарPozoполь
ФормВороPhilJohnMarkStanThomГринРивиElviМороDylaYevgавтоrushМанаИллюдетяAdobГамоГолопродпрод
продОлькДжейWilhМатюГецоPascЕвдоPULPБороMojoДворРезаtuchkasSusaTota
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)