Threads: 4
Mijn pas opgebouwde 60/5 start koud erg moeilijk- (als warm prima). Ik kan niet goed nagaan welke koudstartinrichting deze (1/26/111 en 112) carburateurs hebben. Ik dacht oorzaak gevonden te hebben in verstopte gaatjes onder in de vlotterkamer die naar het ventieltje in het kanaal van de vlotterkamer naar de carburateur gaan. Maar krijg er met geen mogelijkheid lucht door en bij nauwkeurige inspectie zit er slechts een "putje" bij de doorgang maar geen gaatje. Dwz ook na eindeloos reinigen komt er met perslucht niets door het gaatje: hoort hier wel een doorgang te zijn?
Threads: 5
Volgens mij moet dat kanaaltje gewoon open te zijn, maar het zo erg verstopt zijn dat het lijkt of het zo hoort! Perslucht helpt dan niet, doorprikken met b.v. een dun ijzerdraadje wel!
Threads: 4
inmiddels uitgevonden dat er geen gaatje hoort te zitten in deze specifieke carburateur- gek want er zit wel een kanaal achter dat ook doorloopt in de carburateur. Kennelijk/waarschijnlijk heeft Bing een productieproces voor meerdere carburateurs waarbij voor dit type in de laatste stap van het proces geen gaatje werd gemaakt????? slecht starten kwam gewoon door slechte afstelling....
Threads: 24
Carburateur van 60/5 en 50/5 wijkt af van 75/5 met vacuümpomp. Choke werkt daar anders. Zal voor de vlotterbak dezelfde gieting zijn, zonder kanaaltje blijkbaar.