Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RT '79 Startproblemen zijn terug!
(04-18-2019, 02:13 PM)Fladimir Wrote:
(04-18-2019, 01:35 PM)Coen Wrote: Ik lees niet wat je al met de carburateurs hebt gedaan. Het lijkt mij een choke-kanaalprobleem.
Ik zou overigens niet zo wild aan het gas draaien bij het starten. Bij mijn R110rt van 1980 is het een kwestie van de choke driekwart aanzetten en een tikje op de startknop en dan loopt die. Gas blijf ik dan af.
Hoi Koen, 
Niks met caburateurs gedaan(wel van plan)
Was het maar waar dat mijn machine zo snel starte [Image: smile.png] hoop snel.
Ik slinger zo aan het gas omdat er anders echt niets gebeurd en 
echt zomers met dit probleem gereden heb en ondervondt dat hij alleen 
aanspringt als ik gas geef. Maar zal binnekort proberen zonder.
Bedankt voor je reactie.

(04-18-2019, 01:35 PM)Coen Wrote: Ik lees niet wat je al met de carburateurs hebt gedaan. Het lijkt mij een choke-kanaalprobleem.
Ik zou overigens niet zo wild aan het gas draaien bij het starten. Bij mijn R110rt van 1980 is het een kwestie van de choke driekwart aanzetten en een tikje op de startknop en dan loopt die. Gas blijf ik dan af.

Hoi Koen, 
Bedankt voor je reactie.

Hoi Fladimir

Lijkt inderdaad op een choke probleem. Door zo veel aan het gas te draaien pomp je ahw extra benzine en dat werkt dan een beetje als choke. Ik zou de carburateurs een voor een loshalen en uit elkaar halen en alle o ringetjes vervangen en de kanaaltjes doorblaxen. Een voor een zodat je als iets niet meer weet altijd nog een voorbeeld hebt!  Succes  Rindert
Reply
(04-18-2019, 04:41 PM)rindert Wrote:
(04-18-2019, 02:13 PM)Fladimir Wrote:
Hoi Koen, 
Bedankt voor je reactie.

Hoi Koen, 
Bedankt voor je reactie.

Hoi Fladimir

Lijkt inderdaad op een choke probleem. Door zo veel aan het gas te draaien pomp je ahw extra benzine en dat werkt dan een beetje als choke. Ik zou de carburateurs een voor een loshalen en uit elkaar halen en alle o ringetjes vervangen en de kanaaltjes doorblaxen. Een voor een zodat je als iets niet meer weet altijd nog een voorbeeld hebt!  Succes  Rindert

Rindert! Je antwoord geeft me hoop en het klinkt heel logisch! Ik moet het met youtube zelf doen of een garage in omgeving Utrecht vinden die deze actie wil uitvoeren. Iemand een goeie tip? En wat kost dat?
Reply
Ik zou eerst het bakje van de carburateur loshalen links en rechts en kijken of de kanaaltjes van de choke dicht zijn. Zo ja, doorblazen. Als blijkt dat de bakjes erg vuil zijn moet je de carbs in zijn geheel reinigen. Anders eerst kijken of met schone kanaaltjes de motor wel gewoon start.
Reply
(04-20-2019, 09:45 PM)Coen Wrote: Ik zou eerst het bakje van de carburateur loshalen links en rechts en kijken of de kanaaltjes van de choke dicht zijn. Zo ja, doorblazen. Als blijkt dat de bakjes erg vuil zijn moet je de carbs in zijn geheel reinigen. Anders eerst kijken of met schone kanaaltjes de motor wel gewoon start.

goeie! heb dit in de jaren vaker gehad en maakte dan altijd de choke sproeier schoon. Vaak deed hij het dan een tijdje maar het probleem komt steeds terug. 

Ik keek net even in mijn tank: was net alsof je in een schip wrak kijkt wat honderd jaar onderwater heeft gelegen. Misschien de tank maar een reinigen met een goedje ofzo?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)