03-25-2008, 07:00 PM
Reactie van bezoeker 'Michiel', geïmporteerd van het oude forum:
Excuses dat ik zo'n oud topic weer omhoog haal, maar ik heb vergelijkbare problemen. Bij het rondkijken naar R80/100's had ik er al verschijdene gezien die lekten bij de cylindervoet/stoterstangen, dus ik had verwacht hier wle meer te vinden. Misschien zoek ik verkeerd?
Mijn R100 ('88) lekt. Weinig, maar na 3 dagen ergens staan ligt er een druppel onder en dat is vervelend, want hij staat in de schuur van mijn schoonmoeder. Volgens mij lekt hij iets langs de stoterstangen èn langs de cylindervoet.
Is het echt zo simpel dat ik de cylinder los kan halen, iets naar buiten kan schuiven, nieuwe pakking ertussen en weer met voorgeschreven moment vastzzetten, of stel ik het nu te simpel?
En bij de stoterstangen? Hoe werkt dat precies? (de lakkage oplossen)
groet,
Michiel
Excuses dat ik zo'n oud topic weer omhoog haal, maar ik heb vergelijkbare problemen. Bij het rondkijken naar R80/100's had ik er al verschijdene gezien die lekten bij de cylindervoet/stoterstangen, dus ik had verwacht hier wle meer te vinden. Misschien zoek ik verkeerd?
Mijn R100 ('88) lekt. Weinig, maar na 3 dagen ergens staan ligt er een druppel onder en dat is vervelend, want hij staat in de schuur van mijn schoonmoeder. Volgens mij lekt hij iets langs de stoterstangen èn langs de cylindervoet.
Is het echt zo simpel dat ik de cylinder los kan halen, iets naar buiten kan schuiven, nieuwe pakking ertussen en weer met voorgeschreven moment vastzzetten, of stel ik het nu te simpel?
En bij de stoterstangen? Hoe werkt dat precies? (de lakkage oplossen)
groet,
Michiel