De kogel is door de kerk.
Na 100.000 mijl op de teller zonder dat het blok of iets anders open is geweest vindt er in de ophoktijd een complete revisie van mijn motor plaats. Ik heb tijdens een rit voor de landmarkrally op Motor-forum dit jaar zowel de Hobbyist (Hunsel) als Boxer-toko (Ysselsteyn) met een bezoek vereerd. De eerste levert alleen onderdelen en de tweede zag er een beetje chaotisch uit. Vanaf 2006 (aanschaf van deze motor) kwam ik regelmatig bij de Knalpot (Rilland-Bath) voor extra's en had daar wel een plezierig gevoel bij.
Zij krijgen de eer om het geheel uit elkaar te pluizen en wat nodig is te vervangen door nieuw of een gebruikt exemplaar in goede toestand. Zij houden dan ook bij wat gecontroleerd en evt. vervangen is. Ik houd een logboek bij van wat er aan de motor gedaan is vanaf het moment (1999) dat deze door de eerste eigenaar vanuit Amerika naar Nederland gekomen is. Daar komt dus nu ook de lijst van de Knalpot bij.
Laatste week van November rijd ik de motor daar naar toe. Het grote voordeel van Rilland is dat je maar 100 m hoeft te lopen om de trein naar Rotterdam te pakken. Als de motor klaar wordt deze met een busje thuis afgeleverd. Ik vind dat na 37 jaar en 160.000 km de motor dat wel verdiend heeft. Door omstandigheden kan het financieel ook.
Dus volgend jaar zal je in Austerlitz een zo goed als nieuwe motor zien uit 1985.
Na 100.000 mijl op de teller zonder dat het blok of iets anders open is geweest vindt er in de ophoktijd een complete revisie van mijn motor plaats. Ik heb tijdens een rit voor de landmarkrally op Motor-forum dit jaar zowel de Hobbyist (Hunsel) als Boxer-toko (Ysselsteyn) met een bezoek vereerd. De eerste levert alleen onderdelen en de tweede zag er een beetje chaotisch uit. Vanaf 2006 (aanschaf van deze motor) kwam ik regelmatig bij de Knalpot (Rilland-Bath) voor extra's en had daar wel een plezierig gevoel bij.
Zij krijgen de eer om het geheel uit elkaar te pluizen en wat nodig is te vervangen door nieuw of een gebruikt exemplaar in goede toestand. Zij houden dan ook bij wat gecontroleerd en evt. vervangen is. Ik houd een logboek bij van wat er aan de motor gedaan is vanaf het moment (1999) dat deze door de eerste eigenaar vanuit Amerika naar Nederland gekomen is. Daar komt dus nu ook de lijst van de Knalpot bij.
Laatste week van November rijd ik de motor daar naar toe. Het grote voordeel van Rilland is dat je maar 100 m hoeft te lopen om de trein naar Rotterdam te pakken. Als de motor klaar wordt deze met een busje thuis afgeleverd. Ik vind dat na 37 jaar en 160.000 km de motor dat wel verdiend heeft. Door omstandigheden kan het financieel ook.
Dus volgend jaar zal je in Austerlitz een zo goed als nieuwe motor zien uit 1985.